تیم ملی والیبال در چهارمین مسابقه خود در المپیک توکیو مقابل ایتالیا قرار گرفت و نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

به گزارش خسروشاه نیوز، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در المپیک توکیو از ساعت ۱۵:۱۰ در سالن آریا‌که آرنا مقابل ایتالیا قرار گرفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای ۳۰ بر ۲۸، ۲۵ بر ۲۱، ۲۱ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۱  به سود ایتالیای‌ی‌ها خاتمه پیدا کرد.

سعید معروف، سید محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور و مهدی مرندی نفرات شروع کننده تیم ایران در این مسابقه بودند.

ایتالیایی‌ها ست نخست را خوب شروع کردند، اما در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ تیم ایران توانست از حریف خود پیش بیفتد. شاگردان بلنجینی دست از تلاش برنداشتند و در نهایت ست نخست را با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به سود خود رقم زدند.

در شروع ست دوم آرمان صالحی در ترکیب تیم ایران قرار گرفت و در ادامه هم لحظاتی شریفی جایگزین میثم صالحی شد. در این ست صابر کاظمی هم در ترکیب ایران قرار گرفت و کریمی هم بجای معروف وارد زمین شد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایتالیا تمام شد.

در ست سوم نفراتی مانند کریمی و کاظمی برای ایران وارد زمین شدند. عملکرد بازیکنان جایگزین در ست سوم خوب بود و ایران توانست در امتیاز ۱۵ بر ۱۳ از حریف پیش بیفتد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران تمام شد و شاگردان آلکنو با نفرات ذخیره خود توانستند حریف را شکست دهد.

در ست چهارم کریمی همچنان بجای معروف در ترکیب باقی ماند و کاظمی هم به جای غفور بازی کرد. ایتالیا این ست را هم خوب شروع کرد و شاگردان آلکنو در تعقیب حریف بودند. ایران اختلاف را به حداقل هم رساند، اما ایتالیایی‌ها پا پس نکشیدند و این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود لاجوردی‌پوشان خاتمه پیدا کرد.

به این ترتیب تیم ایران با نتیجه ۳ بر یک مغلوب ایتالیا شد تا جواز صعود ایران به مرحله بعدی در بازی آخر و مقابل ژاپنِ میزبان صادر شود. ایتالیا از سه بازی قبلی خود دو پیروزی مقابل کانادا و ژاپن و یک شکست مقابل لهستان در کارنامه داشت. شاگردان آلکنو هم از سه مسابقه قبلی خود دو پیروزی مقابل لهستان و ونزوئلا و یک شکست مقابل کانادا در کارنامه داشتند.

تیم ملی والیبال در آخرین مسابقه خود باید روز یک‌شنبه از ساعت ۱۵:۱۰ مقابل ژاپن قرار بگیرد.