نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کشور با کار نمایشی پیشرفت نمی‌کند و بلکه توسعه و پیشرفت زمانی محقق می‌شود که روحیه بسیجی وجود داشته باشد.

به گزارش خسروشاه نیوز، سعید جلیلی عصر پنج‌شنبه در ارتباط زنده تلویزیونی با مردم آذربایجان‌شرقی گفت: امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار داریم و این انتخابات برای سرنوشت کشور مهم است.

وی با تاکید بر اینکه باید امروز انتخاب کنیم که می‌خواهیم یک جهش بزرگ در ۴ سال آینده در شأن مردم ایران داشته باشیم یا فقط به وضع عادی موجود بسنده کنیم، افزود: اگر می‌خواهیم پیشرفت در خور شأن مردم داشته باشیم باید توانمدی‌ها و ظرفیت‌ها را بشناسیم.

جلیلی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت دارد و نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی قوی است، اگر برنامه ریزی درست باشد حتماً می‌توان شاهد پیشرفت زیادی باشیم.

وی سپس به دولت سایه و رویکردهای آن گفت: ما در ۸ سال گذشته بیکار نبودیم. سایه به سایه، تحولات کشور را رصد کردیم. اگر دولت کار مفید و قوی انجام می‌داد سعی ما این بود آن کار را تأیید و تقویت کنیم اگر کار ناقصی انجام می‌شد گوشزد می‌کردیم تا تکمیل شود و اگر کاری خطا بود آن را تصحیح می‌کردیم.

وی افزود: دولت سایه یعنی اینکه باید مردم مطالبات قانونی و مشروع خود را در عرصه‌های اشتغال، رفع گرانی، افزایش تولید و بهتر شدن کسب و کار به گوش دولت برساند وظیفه دولت این است از مردم مشورت بگیرد و به حرف‌های مردم گوش دهد.

جلیلی با بیان اینکه باید در دولت آینده هم دولت سایه ادامه داشته باشد، گفت: هر دانشگاه، هر جوان انقلابی، هر اهل مسجد و صنف و هر معلم و استاد دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه باشد و سند پیشرفت هر شهرستان را تهیه و از دولت مطالبه کند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ارتقا و پیشرفت کشور با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد بلکه با روحیه جهادی و بسیجی محقق می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه روابطی که با کشور آذربایجان به عنوان کشور دوست با مشترکات فرهنگی داریم فرصت ارزشمندی برای توسعه روابط اقتصادی است، گفت: جهش تولید با جهش صادرات ممکن است و جهش صادرات با بسط روابط با همه کشورهای دنیا ایجاد می‌شود.