انتخابات هیئت رئیسه مجلس یازدهم برای اجلاسیه دوم صبح امروز چهارشنبه پنجم خرداد 1400 با حضور اکثریت نمایندگان مجلس برگزار شد.

به گزارش خسروشاه نیوز، در این انتخابات محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رای در رقابت با فریدون عباسی که ۱۸ رای کسب کرد، رئیس مجلس ماند. نیکزاد و مصری که تنها گزینه‌های کاندیداتوری نایب‌رئیسی مجلس بودند نیز با به ترتیب با ۲۰۶ و ۲۰۵ رای نایب‌ رئیس اول و نایب رئیس دوم مجلس شدند.

همچنین روح‌الله متفکر آزاد با ۲۰۶ رای، محسن دهنوی با ۱۸۴ رای، علی کریمی فیروزجایی با ۱۸۲ رای، علی رشیدی با ۱۸۱ رای، مجتبی یوسفی و حسینعلی حاجی دلیگانی نیز با ۱۶۸ به عنوان دبیران هیات رییسه مجلس انتخاب شدند.

محسن پیرهادی، سید نظام الدین موسوی و علیرضا سلیمی نیز به ترتیب با ۱۸۸، ۱۵۶ و ۱۴۱ رای به عنوان کارپردازان هیات رییسه انتخاب شدند.

نمایندگان در این جلسه با آرای خود ۱۲ پست یعنی رئیس، ۲ نواب رئیس، ۶ دبیر و ۳ کارپرداز هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی را برای اجلاسیه دوم انتخاب کردند.

بر اساس این گزارش، دکتر متفکرآزاد در اجلاسیه سال اول، رای پنجم را کسب کرده بود که امسال موفق به کسب بالاترین رای در بخش دبیران هیئت رئیسه شد و مهمترین کرسی آذربایجان شرقی در مجلس یازدهم را حفظ و ارتقا بخشید.