تامین برق پایدار بخش خانگی و مراکز حساس، رسالت اصلی شرکت توزیع نیروی برق تبریز است، اما با افزایش دما و پیک بار ایام گرم سال، خاموشی‌ها از طریق سامانه‌ی «برق من» اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش خسروشاه نیوز، مشترکان شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر می‌توانند با نصب اپلیکیشن «برق من» و ثبت شناسه‌ی قبض خود در این اپلیکیشن، از زمان خاموشی‌ها مطلع شوند.

مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امسال گرم‌ترین و کم‌بارش‌ترین سال طی پنج دهه‌ی گذشته‌ی ایران است. این امر موجب کاهش ذخایر سدها و لذا کاهش قابل توجه تولید نیروگاهای برقابی شده است.

از طرفی افزایش سالانه‌ی تعداد مشترکان و بالارفتن افزایش مصرف انرژی در اثر افزایش بی‌سابقه‌ی دمای هوا، توازن میان تولید و مصرف انرژی را در شبکه‌ی سراسری برق کشور به هم زده است. اعمال صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک بسیار زیادی خواهد کرد تا ایام گرم سال را با کمترین عارضه پشت سر بگذاریم.

چنانچه شرایط مصرف انرژی به حدی باشد که نیروگاه‌ها با محدودیت روبرو شده و نیاز به اعمال خاموشی باشد، این خاموشی‌ها به وسیله‌ی سامانه (اپلیکیشن) «برق من»، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، این شرکت ضمن تشکر از همراهی‌های مردم بابت مدیریت مصرف و اولویت‌بخشی به مدیریت مصرف انرژی، خواهشمند است دمای منزل را روی دمای رفاه ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کرده و در ساعات پیک از استفاده‌ی همزمان وسایل برقی اجتناب کنند تا روزهای سخت پیش رو با تداوم پایدار برق به خوبی پشت سرگذاشته شود.

مشترکان گرامی برق شرکت توزیع نیروی برق تبریز، می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه، تمامی خدمات مورد نیاز را بدون مراجعه‌ی حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود در هر زمانی و از هر نقطه‌ای دریافت کنند و از برنامه‌های خاموشی برق مطلع شوند.