طی روزهای اخیر خبرهای متفاوتی از تزریق سهمیه پاکبانان در واکسیناسیون کرونا، به مدیران شهری خبرساز شده و واکنش‌های زیادی را درپی داشته است.

به گزارش خسروشاه نیوز، متاسفانه در طول دوران شیوع کرونا، شاهد سوءاستفاده‌های متعددی به صورت‌های مختلف بودیم، از احتکار و گران‌فروشی در تجهیزات مورد نیاز مردم گرفته تا فروش داروهای تقلبی و این بار هم واکسیناسیون‌های غیرمجاز برخی مدیران و مسئولان به جای پاکبان‌ها خبر ساز شده است.

سخنگوی ستاد کرونا اخیرا گفته است: در یکی از استان ها فردی که سه چهار بار به رئیس مرکز بهداشت آنجا مراجعه کرده بود و درخواست کرده بود که به او واکسن بزنند و رئیس مرکز بهداشت مخالفت کرده بود. آن فرد رفته لباس پاکبان پوشیده و کلاه پوشیده و ماسک زده تا واکسن دریافت کند. این زمانی خیلی بد و وحشتناک می شود که چنین فردی در مسئولیت قرار بگیرد.

علیرضا رئیسی اذعان کرده که این خیانت در امانت است و نمونه های زیادی داشته ایم. فکر می کنیم این زرنگی و قدرت است. به نظر من علاوه بر اخراج این افراد، باید فردی که به آن‎ها مسئولیت داده هم اخراج شود.

گفتنی است پیش از این شهرداری علی‌آبادکتول در استان گلستان هم تعدادی از مدیران شهرداری و پیمانکار طرف قرارداد را به عنوان پاکبان برای تزریق واکسن به شبکه بهداشت شهرستان معرفی کرده و آنها به‌جای پاکبانان واکسن کرونا تزریق کرده بودند. همچنین در آبادان هم برخی اعضای شورای شهر و شهرداری آبادان با سهمیه پاکبان‌ها واکسن کرونا تزریق کرده بودند.

لازم است مسئولان نظارت بیشتری نسبت به چنین مسائلی داشته باشند تا سودجویان نتوانند با اقدامات خود، احساسات مردم را بیش از این جریحه‌دار کنند.