مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار آذربایجان شرقی از پر شدن ظرفیت همه بیمارستان های استان در پیک چهارم کرونا خبر داد.

به گزارش خسروشاه نیوز، دکتر سیمین خیاط زاده طی یک گفت و گوی خبری گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا و بیماران کرونایی در حال افزایش است و متاسفانه تعداد فوتی های کرونا نسبت به روزهای اول سال حدود ۶ برابر شده است و روز به روز هم بیشتر می شود.

وی ادامه داد: مردم شیوع ویروس منحوس کرونا را جدی نگرفته اند و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مناطق مختلف استان کاهش چشمگیری یافته است.

خیاط زاده افزود: مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی به دلیل ابتلا به کرونا زیاد است و شمار بیماران کرونایی بدحال در استان روز به روز افزایش پیدا می کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه رنگ کرونایی اکثر شهرستان های ما قرمز است و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک در شهرها به چشم می زند.

او گفت: به رغم تاکیدات ما مردم هنوز خطرات پیش رو را به خوبی درک نمی کنند، در حالی که ما در سربالایی همه گیری و پیک چهارم کرونا هستیم و هنوز به قله نرسیده ایم.

دکتر خیاط زاده افزود: وقتی می گوییم به قله بیماری نرسیده ایم، یعنی اینکه آمار فوتی های روزانه ۴۰۰ نفری در صورت بی توجهی مردم عزیز باز هم افزایش خواهد یافت.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: از مردم عزیز استدعا داریم به هیچ وجه دورهمی ها و ولیه ها و افطاری ها در ماه مبارک رمضان برگزار نشود، زیرا حاضران مجبورند ماسک های خود را در این گونه محیط ها بردارند و بیشترین درصد ابتلا هم می تواند در این فضاها اتفاق بیفتد.

وی هشدار داد: افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند، فکر نکنند با یک دُز واکسن به آن سطح ایمنی رسیده اند که در برابر ویروس کرونا ایمنی کامل داشته باشند.