معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شمار بستری های کرونا در استان در مقایسه با اول عید حدود دو برابر شده است.

به گزارش خسروشاه نیوز، دکتر رجایی با اشاره به روند افزایشی مراجعه کنندگان کرونایی به مراکز درمانی استان در دو هفته گذشته افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی نسبت به سی‌ام اسفند ماه که ۳۸۵ نفر بود، دو برابر شده است و هم اکنون ۷۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند.

وی متذکر شد: روند ابتلا به کرونا در استان با شیب بسیار تندی رو به افزایش بوده و تعداد مراجعان به مراکز درمانی در سطح استان نیز همین را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: ۱۸۰ نفر در بخش ویژه بستری هستند؛ آمارها وخامت اوضاع در روزهای آتی را نشان می‌دهد؛ روزهای سخت و وخیمی در انتظار کادر درمان و بیمارستان‌ها است.

رجایی گفت: افرادی که به مسافرت رفته‌اند، هفته اول بعد از بازگشت را در دورهمی‌ها شرکت نکنند؛ چرا که این افراد ممکن است ناقل خاموش ویروس جهش یافته و بدون علامت بوده و چندین نفر دیگر را آلوده کنند.

افزایش دورهمی های نوروزی، کاهش استفاده از ماسک و رعایت نشدن فاصله اجتماعی، تناقض در تصمیم گیری های مسوولان در مجاز بودن یا نبودن مسافرتهای نوروزی و بی تدبیری در تامین کالاهای اساسی مردم مانند مرغ و روغن نباتی و به تبع آن تشکیل صفهای طولانی برای خرید مایحتاج روزمره، در گسترش ویروس منحوس کرونا در استان نقش مهمی داشته است.