فرماندار تبریز از برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی کلانشهر تبریز به صورت تمام الکترونیکی خبر داد.

به گزارش خسروشاه نیوز، هروز مهدوی در جلسه آشنایی با ساز و کار برگزاری الکترونیکی انتخابات، گفت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و تنها انتخابات شورای شهر تبریز به صورت تمام الکترونیکی است.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری در کل شهرستان تبریز و انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و نیز انتخابات شورای اسلامی شهرهای خسروشاه، سردرود و باسمنج به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی گفت: در مجموع ۶۱۱ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهرهای شهرستان تبریز نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد، ۵۴۴ نفر از شهر تبریز، ۲۱ نفر از شهر خسروشاه، ۲۲ نفر از شهر سردرود و ۲۴ نفر از شهر باسمنج نام نویسی کرده‌اند.

مهدوی با اشاره به این‌که نزدیک ۸۵ درصد ثبت‌نام کنندگان مرد و ۱۵ درصد زن هستند، افزود: در این دوره از انتخابات شورای شهر در شهرستان تبریز شاهد کاهش ۲۲ درصدی در تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به انتخابات دوره قبل هستیم.

وی با بیان این‌که نام نویسی از داوطلبان شورای اسلامی روستاها از ۱۶ لغایت ۲۲ فروردین انجام خواهد شد، گفت: از امروز بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهرها در هیات اجرایی انتخابات شهرستان آغاز می‌شود.

مهدوی در پاسخ به سوال خبرنگار خسروشاه نیوز مبنی بر نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر در خسروشاه گفت: انتخابات شورای شهر در شهر خسروشاه الکترونیکی نبوده و به صورت دستی برگزار خواهد شد.