مجری شبکه ایران اینترنشال اظهارنظر عجیبی در خصوص نظرسنجی AFC داشت.

به گزارش خسروشاه نیوز، طی هفته‌های اخیر شاهد هجمه‌های زیادی علیه باشگاه تراکتور در رسانه ملی بوده‌ایم. این هجمه‌ها ابتدا از یک کنایه خام از سوی مجری برنامه فوتبال برتر آغاز شد. در ادامه اما شاهد شخصی‌تر شدن موضوع و استفاده کاملا شخصی از تریبون صدا و سیما در جهت پیشبرد اهداف شخصی از سوی مجری برنامه فوتبال برتر بودیم. میثاقی کار را تا جایی پیش برد که حتی فرصت پاسخگویی به مدیران دو باشگاه تراکتور و ماشین را نداد و در عوض آیتم‌های ویژه‌ای را علیه آنها از رسانه ملی پخش کرد.

این اتفاقات در هفته‌های اخیر به شدت حاشیه‌ساز شد و واکنش‌هایی را از سوی باشگاه تراکتور نیز به همراه داشت. در همین گیر و دار شاهد یک موضع‌گیری دیگر علیه تراکتور این بار در رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران بودیم. مزدک میرزایی که از سال گذشته در شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشال فعالیت می‌کند، در اظهار نظری عجیب اقدام به زیر سوال بردن نظرسنجی اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا کرده و آن را غیرواقعی دانست. میرزایی در این برنامه اظهار داشت:

“یک نظرسنجی از سوی AFC برگزار شد و ۵۱ درصد گفتند که تراکتور محبوب‌ترین تیم آسیا هست که یک مقدار عجیب و غریب بود. انقدر از این نظرسنجی‌ها AFC گذاشته که خودمان هم نمی‌دانیم که به کدام‌شان اطمینان کنیم. فکر می‌کنم که فقط می‌خواهند با این کارها فالور پیدا کنند. در کشور ما تیم‌های پرهوادارتر از تراکتور هم وجود دارند و حتی هواداران تراکتور هم به این موضوع واقف هستند.”

این اظهار نظرها از سوی مزدک میرزایی در حالی مطرح شد که در طول سال‌های اخیر و حتی پس از خروج از ایران، این گزارشگر و مجری ورزشی چندان چهره محبوبی در بین اهالی فوتبال نبوده و شخصیتی خنثی داشته است. اما به نظر می‌رسد که با اتفاقات اخیر و مطرح شدن نام میثاقی، مزدک میرزایی هم به دنبال مطرح شدن در بین اهالی فوتبال پس از مدت‌های طولانی بوده که چنین اظهارنظر خامی را در یک برنامه زنده اعلام کرده است.

البته بارها به این موضوع اشاره کرده‌ایم که بازی با نام تراکتور نمی‌تواند هیچگاه اعتبار و محبوبیت این تیم را کاهش دهد. شاید بیشتر از اینکه AFC به دنبال جذب فالور باشد، برخی از مجری‌ها برای معروف شدن به دنبال حمله به تراکتور هستند؛ چیزی در سال‌های اخیر زیاد شاهد آن بوده‌ایم؛ جایی که مجریان نه چندان مطرح برنامه‌های کم مخاطب صدا و سیما بارها اقدام به انجام اظهارنظرهایی کرده‌اند که به یک باره نام‌شان را بر سر زبان‌ها انداخته است. از این‌ها که بگذریم می‌رسیم به این مطلب مهم که باید خطاب به مجریان محترمی که این‌گونه حاشیه‌ساز شده‌اند بگوییم:

از عادل فردوسی‌پور که بزرگتر نیستید و نخواهید بود. فردوسی‌پور و برنامه نود با قدمتی بیش از دو دهه، تنها یک بار اقدام به شیطنت علیه تراکتور کردند، شیطنتی که کدورت زیادی بین هواداران و این برنامه و مجری‌اش ایجاد کرد اما رفته رفته این کینه جای خود را به دوستی داد. البته اینک از عادل فردوسی‌پور و برنامه نود فقط یک خاطره مانده اما تراکتور همچنان پابرجاست…

  • نویسنده : امیر خسروشاهی