سعید اقدسی رئیس مرکز سلامت خسروشاه در گفت و گو با خسروشاه نیوز : بیش از ۳۰ درصد مبتلایان مربوط به مراسمات است.

سعید اقدسی رئیس مرکز سلامت خسروشاه در گفت و گو با خسروشاه نیوز :

با توجه به ارتباطات بین خسروشاه و شهرهای اطراف آلودگی ویروسی وجود دارد. آلوددگی در منطقه وجود دارد و برای مبتلا نشدن شهروندان باید موارد بهداشتی را رعایت کنند. باتوجه به وجود ارتباط وتردد بين خسروشاه و شهرهاي اطراف احتمال انتقال آلودگي بالاست.

با وجود آموزشها و هشدار هاي لازم عده اي بر اين باورند که کرونا تمام شده است.و يا خسته شده اند و به وضعيت عادي برگشته اند.

بيماري کرونا هنوز قرباني مي گيرد واگر موارد بهداشتي رعايت نشود تعداد قربانيان افزايش خواهد يافت. موثرترين روش پيشگيري استفاده از ماسک و رعايت فاصله گذاري اجتماعي است.

برخی محدودیت های اعمال شده منطقه ای نبوده و مصوبات ستادهای استانی و کشوری است ما ملزم به اجرا هستیم وهر فردي با عدم رعايت اين دستورالعملها سلامت شهروندان را به مخاطره بيندازد برخورد قانوني خواهيم کرد.

بیش از ۳۰ درصد مبتلایان در منطقه مربوط به مراسماتی که دارای تجمع و ازدحام بوده و فاصله گذاری رعیت نمی شود. عده ای سعی بر اجرای مراسمات به صورت مخفیانه دارند که در چندین مورد مانع آن شده ایم.

برگزاری مراسمات تجمعی نوعی خیانت به خانواده و اطرافیان است و شرکت در این مراسمات شراکت در جرم است، چرا که جامعه را با خطر روبرو می کند.

اگر رعایت نشود با برگزار کنندگان چنین مراسماتی برخورد قضایی خواهیم کرد. دادستانی مرکز استان دستور برخورد با خاطیان را داده است.

هر گونه سفارش و یا وساطت از طرف هر شخصی که باشد از طرف ما رد خواهد شد. چرا که آموزش ها و هشدارهای لازم ارائه شده است.

برخورد با اصناف متخلف شدیدتر خواهد شد. بطوریکه بازرسان بهداشت بصورت شبانه روزی در حال انجام نظارت و بازرسی بوده و اصناف متخلف را پلمب خواهند کرد.

موارد مثبت ابتلا به #کرونا در هفته گذشته در #بخش_خسروشاه رو به افزایش بود. در شهر خسروشاه تا هفته گذشته ۲۰ بیمار تحت مراقبت وجود داشت که در فرنطینه قرار دارند.

در اپیدمیولوژی وقتی ۲۰ بیمار مثبت باشد، چندین برابر آن بیمار ناقل بی علامتوجود دارد که شناسایی نشده اند.

افرادی که بیماری های زمینه ای همچون دیابت، سرطان و پیوند اعضا دارند و افراد چاق بیشتر باید مراقبت باشند.

کرونامختص یک سن خاص نیست. تمامی گروه های سنی در خطر ابتلا هستند. بطوریکه در بخش خسروشاه فوتی زیر ۴۰ سال هم داشته ایم.

اعلام آمار بصورت استانی و کشوری ارائه می شود. وضعیت بصورت خوب و بد گفته می شود. وضعیت منطقه همچنان قرمز است که موارد مثبت و بستری وجود دارد.

تعداد مبتلایان بخش خسروشاه در تیر ماه سیر صعودی داشته است که دلیل آن سهل انگاری وضعیت موجود است.

در دوران پساکرونا موضوع بهداشت در زندگی اهمیت بسزایی خواهد داشت. سلامت یعنی رفاه کامل جسمی، روحی و اجتماعی

مرکز سلامت خسروشاه جزو اولین مراکز در سطح شهرستان تبریز بود که اقدام به نمونه گیری کرونا نمود.

در مرکز سلامت خسروشاه، فعلا طبق دستور از افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری پیش زمینه، نمونه گیری و تست کرونا انجام می گیرد. مراجعان به مرکز سلامت #خسروشاه حتما باید از ماسک استفاده کنند.

  • نویسنده : سعید خسروشاهی