مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: متوسط بارش‌ها از ابتدای مهر تا پایان بهمن ماه امسال در استان ۴۹ درصد معادل ۵۸.۲ میلیمتر است که نسبت به سال آبی گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خسروشاه نیوز، عبدلی با اشاره به اینکه متوسط بارش‌ها از اول مهر تا اول اسفند سال آبی امسال در استان آذربایجان شرقی۶۰.۳ میلیمتر ثبت شده است گفت: میزان بارش در این بازه زمانی در سال گذشته ۱۱۸.۴ میلیمتر بود.

وی با بیان اینکه در سال آبی امسال میزان بارش در آذربایجان شرقی نسبت به بلند مدت نیز ۵۱.۴ درصد معادل ۶۳.۹ میلیمتر کاهش یافته است اظهار کرد: در این بازه زمانی در بلند مدت ۱۲۴.۲ میلیمتر بارش در استان روی داده بود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: متوسط بارش‌های یک سال کامل آبی در استان ۳۱۰.۷ میلیمتر بود که از اول مهر تا اول اسفند سال آبی امسال ۱۹.۴ درصد از بارش یک سال آبی تامین شده است.

عبدلی ادامه داد: از اول مهر تا پایان بهمن امسال بیشترین بارندگی از شهرستان چاراویماق به میزان ۱۰۵.۷ میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان بستان آباد به میزان ۳۲.۹ میلیمتر گزارش شده است.

وی یادآور شد: میزان بارش در چاراویماق نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۴.۴ میلیمتر و نسبت به بلند مدت ۳۱.۹ میلیمتر و در بستان آباد نیز نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۹۰.۶ میلیمتر و نسبت به بلند مدت ۸۷.۵ میلیمتر کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه متوسط بارندگی در تبریز در این بازه زمانی ۴۵.۸ میلیمتر و در بلند مدت ۱۰۴.۷ میلیمتر ثبت شده است، گفت: میانگین بارش در این مدت در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۱.۱ میلیمتر و نسبت به بلند مدت ۵۸.۹ میلیمتر کاهش یافته است.