رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای بازسازی حکمرانی و تحول باید در روش‌های خود بازنگری کنیم. این تحول یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باید رقم بزنیم.

به گزارش خسروشاه نیوز، محمدباقر قالیباف در مراسم راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن مردم تبریز افزود: انقلاب بدون مردم معنایی ندارد مردم ما با خدا معامله کرده اند مانیز باید دین خود را به آن‌ها ادا کنیم کارآمدی نظام در دین است ضعف‌های خود را نباید در دین پنهان کنیم.

وی گفت: جامعه ما جامعه پویا است و در این جامعه حق طلبی و حق انتقاد و اعتراض وجود د ارد دشمنان نیز از هر فرصتی علیه نظام استفاده می‌کنند ما باید به مطالبه مردم پاسخ دهیم و هم توطئه دشمن را مهار کنیم.

قالیباف ادامه داد: امام عزیز ما تحول آفرین بود ما باید در مسیر تغییر روش‌ها گام برداریم باید توجه به تحول در راستای بیانیه گام دوم انقلاب باشد و در همه سطوح با محوریت خانواده انجام گیرد.

وی اظهار کرد: برای حل مشکلات باید به مردم رجوع کرد جوانی جمعیت یک فرصت بزرگ در این تحول است و نباید این فرصت را از دست بدهیم.

رئیس مجلس مردم تبریز را دوستدار فرهنگ عاشورا و اهل بیت(علیهم السلام) دانست که بیعت خود را با امام حسین و سقای کربلا ابالفضل العباس (علیهما السلام) در هر مقطعی نشان دادند.

وی افزود: تبریز شهر عاشوراییان و شهدای محراب آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله سید اسدالل مدنی است و مردم این خطه قهرمان پروردر دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند و شهدایی مانند باکری، شفیع زاده و یاغچیان را تقدیم انقلاب کردند.

قالیباف گفت: مردم تبریز در جنگ اقتصادی و کمک مومنانه نیز پیشقدم بودند درود بر مردم تبریز که با بصیرت خود پوزه دشمنان را به خاک مالیدند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: این کشور دشمن سرسخت، فرصت طلب، بهانه جو و البته هوشمند دارد که در قالب جنگ ترکیبی از کوخ، کاخ می سازد و هنر ما مسئولان این است که هم مطالبات مردمی را ببینیم و هم باعث طمع ورزی دشمنان نشویم که این موضوع جز با مرزبندی با دشمن میسر و ممکن نمی شود.

قالیباف حضور پرشور مردم ایران، آذربایجان و تبریز در جشن انقلاب را نشانه ای بارز از دلدادگی مردم به انقلاب خود برشمرد و اظهار کرد: این حضور باشکوه تجدید بیعت با آرمان های امام و رهبری و شهدا است که باید همواره قدردان خون پاک شهدایی باشیم که برای آبیاری نهال انقلاب جان خود را در کغ دست گرفتند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل دردوران مبارزات انقلاب اسلامی به الله اکبر مردم مفهومی دیگر بخشید، ادامه داد: امام اعتماد به نفس را به ملت ایران بازگرداند و شعار ما می توانیم را با مجاهدت خود و به برکت خون شهدا و بصیرت امت حزب الله برای مردم ارزانی داد.