فرمانده سپاه عاشورا از اعزام ۱۲۰ نفردر قالب ۱۶ گروه جهادی به مناطق زلزله زده خوی خبر داد و گفت: روزانه ۳۰ هزار قرص نان و ۲ هزار پرس غذای گرم توسط بسیج سازندگی استان در مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شود.

به گزارش خسروشاه نیوز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، پنجشنبه، ۱۳ بهمن ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص اقدامات سپاه عاشورا برای زلزله‌زدگان خوی اظهار کرد: تاکنون سه هزار تخته پتو و یک دستگاه کامیون حامل “فوم” برای استفاده به‌عنوان زیراندازِ چادرها به این مناطق ارسال شده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در برخی مساجد و پایگاه‌های بسیج عنوان کرد: فقط در شهرستان جلفا ۶۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۴۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی جمع‌آوری شده است که کمک‌های نقدی صرف خرید وسایل گرمایشی برای توزیع میان زلزله‌زدگان خوی گردیده که در اسرع وقت به مناطق زلزله زده ارسال می‌گردد.

وی با اشاره به ارسال مواد غذایی نظیر یک تن برنج، یک تن تخم مرغ و البسه گرم توسط سپاه توضیح داد: در کنار ارسال مواد غذایی، پخت غذای روزانه توسط گروه‌های جهادی آغاز شده و روزانه ۲۰۰۰ پرس غذا توسط بسیج سازندگی سپاه استان پخت می‌شود. علاوه بر این، آشپزخانه‌ای در مدرسه شبانه‌روزی شهید دستغیب توسط ناحیه جلفا برپاشده که روزانه پخت و توزیع هزار غذای گرم را برعهده دارند.

سردار عباسقلی‌زاده همچنین با اشاره به اعزام گروه‌های دانشجویی به مناطق زلزله‌زده گفت: ۴ گروه دانشجویی به برپایی چادر توسط هلال احمر کمک می‌کنند و گروه‌های دانشجویی علوم پزشکی هم برای خدمات درمانی از امروز در مناطق زلزله‌زده مستقر خواهند بود.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق، با محوریت بسیج اصناف، کمک‌های بازاریان و اصناف تبریز در قالب سه کاروان به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.موادغذایی، البسه، و اقلام گرمایشی محتوای این محموله‌ها بوده است.

وی متذکر شد: این اقدامات لازم اما کافی نیست و سپاه عاشورا تا ایجاد شرایط عادی در کنار مردم غیور خوی خواهد بود.