دادستان عمومی و انقلاب تبریز اعلام کرد: برخی شرکتهای تعاونی مسکن یا شرکت‌های تعاونی خاص برخلاف مقررات اراضی غیرمسکونی را خریداری و می‌فروشند.

به گزارش خسروشاه نیوز، بابک محبوب علیلو افزود: این اقدام عملا همان زمین خواری و تغییر کاربری اراضی ملی و جرم است.

وی ادامه داد: برخی افراد با تشکیل شرکت‌هایی با نام و عنوان شرکت‌های تعاونی مسکن یا شرکت‌های تعاونی خاص برخلاف مقررات اراضی زراعی و باغی یا اراضی که انتقال آن از نظر قانونی ممنوعیت دارد مثل انفال را خریداری و تحت عنوان شهرک سازی، قطعه بندی کرده و به اعضا می‌فروشند.

علیلو با تاکید بر اینکه این شرکت‌ها مردم را فریب می دهند و کلاهبرداری می‌کنند گفت: این موضوع در استان و بیشتر در شهرستان تبریز مشاهده شده است، متاسفانه این اقدامات عملا همان زمین خواری و تغییر کاربری بوده و در مواردی رایج شده است.

دادستان مرکز آذربایجان شرقی افزود: در صورت خرید اراضی غیر مسکونی به منظور احداث واحد‌های مسکونی و یا شهرک‌های مسکونی بر اساس بند ۱۷ ماده ۶۶ قانون بخش تعاون به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

محبوب علیلو اضافه کرد: تمامی شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی موظف به رعایت قانون مذکور و صرفاً مجاز به خرید اراضی مسکونی برای احداث مسکن یا شهرک‌های مسکونی هستند.

وی ادامه داد: با هدف پیشگیری از این مسائل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مسئولان ذیربط براساس وظایف محوله قانونی و نظارت‌های انجام شده به برخورد قانونی با این شرکت‌‎ها باید اقدام کنند و مانع از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و احداث غیرمجاز واحد‌های مسکونی – ویلائی شوند.