سید یاسر رایگانی سخنگوی تعزیرات حکومتی در نشست خبری خود با رسانه‌ها از جریمه 6 میلیاردی مدیرعامل یک شرکت در خسروشاه خبر داد.

به گزارش خسروشاه نیوز، سید یاسر رایگانی در نشست خبری خود با رسانه‌ها اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۵ شهریور ماه، ۲۶۵ هزار و ۷۲ پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی وارد و ۲۵۶ هزار و ۲۳۴ پرونده مختومه شده و مجموع پرونده‌های در حال رسیدگی ۵۱ هزار و ۵۵۹ پرونده است.

وی افزود: در بخش اجرای احکام، ۱۹۰ هزار و ۱۱ پرونده وارد و تعداد ۱۸۱ هزار و ۷۶۵ پرونده مختومه شده است و متخلفان به پرداخت ۱۴ هزار میلیارد و ۳۴۵ میلیارد ریال در حق صندوق دولت و پرداخت ۴۸۵ میلیارد ریال اعاده حق شاکی محکوم شده‌اند که در مجموع ۳ هزار میلیارد و ۱۳۳ میلیارد ریال وصول شده است.

رایگانی در رابطه با طرح نظارت تعزیرات در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در این مدت ٩۴٧ اکیپ گشت مشترک تشکیل شده و ۵ هزار و ۴٢٢ بازرسی انجام شده است که هزار و ٩٣٢ واحد دارای تخلف، هزار و ٨٧٢ واحد بدون تخلف و هزار و ۶١٨ واحد تذکر دریافت کردند.

وی افزود: در این خصوص هزار ٧۵۵  مورد پرونده تشکیل شده است و متخلفان جمعا به پرداخت ۲۷ میلیارد ریال محکوم شدند.

رایگانی با اشاره به پرونده‌ها در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: مدیر عامل یک شرکت در خسروشاه مقدار ۳۰ تن برنج سهمیه‌ای تایلندی از اتحادیه شرکت تعاونی و روستایی مرکز استان جهت توزیع در بین اعضای این شرکت دریافت نموده ولی اقدام به فروش خارج از شبکه کرده است که در بررسی ها مشخص شده که هیچ کدام از اعضای هیات مدیره از تخصیص و دریافت سهمیه برنج مطلع نبوده‌اند و نهایتا متهم به پرداخت ۶ میلیارد ریال جریمه به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.