نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره از طرح افزایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده‌‌ی جدیدی برای آذربایجان شرقی در نظر نگرفته‌اند.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از عصرتبریز، احمد علیرضا بیگی در خصوص آخرین وضعیت طرح افزایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در قانون جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است که بعد از هر دوره‌ی ۱۰ ساله می‌توان حداکثر ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

وی ادامه داد: اواخر مجلس هشتم طرحی از سوی نمایندگان برای اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه به مجلس آمد، در نهایت مجلس هشتم هم به پایان رسید و این طرح راه به جایی نبرد و در مجلس نهم و دهم نیز به جایی نرسید؛ بر اساس جمع‌بندی‌هایی که در مجلس شورای اسلامی انجام شد و به واسطه اصل ۷۵ قانون اساسی دارای بار مالی بود، بنابراین از دستور کار خارج شد.

بیگی افزود: دو نماینده‌ای که طرح را ارائه داده بودند، گفته بودند دو نفر به تعداد نمایندگان آذربایجان شرقی افزوده می‌شود و براساس تصمیمات اخذ شده، این دو نفر نماینده «مراغه و عجب‌شیر» و «آذرشهر و اسکو» بودند.

وی خاطرنشان کرد: مجدداً در مجلس یازدهم طرح جدیدی ارائه شد، با وجود ایرادات حاکم بر آن و اینکه دولت بار مالی آن را نمی‌پذیرد، مصمم هستیم تا پیش ببریم و کمیسیون شوراها و امور داخلی آن را عملیاتی کند، اما در دوره‌ی جدید نماینده‌ای برای آذربایجان شرقی در نظر نگرفته‌اند و به دلیل اینکه جامعیت لازم را ندارد، به احتمال بسیار نمایندگان دیگر نیز همکاری نمی‌کنند.

خبرنگار: اسرا درویشی