نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نوسانات اخیر در قیمت ارز و طلا و خودرو گفت: به مسئولان اقتصادی کشور تذکر می‌دهم، آیا از قیمت دلار، خودرو، سکه، طلا و مسکن خبر دارند؟

به گزارش خسروشاه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم امام خمینی برگزار شد افزود: این کشور‌ها خود به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق زنان در دنیا شناخته می‌شوند.

وی یادآور شد: ایران از سال ۱۹۹۸ در چند دوره ازجمله ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به عضویت این کمیسیون انتخاب شده است و بر اساس رای گیری نهاد سازمان ملل در آوریل ۲۰۱۴ عضویت ایران در کمیسیون مقام زن برای دوره ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تمدید شد و نیز در دوره جدید از مارس ۲۰۲۲ عضویت جدید آغاز و قرار بود تا مارس ۲۰۲۶ ادامه یابد ولی ناقضان واقعی حقوق زنان، ایران را از این کمیسیون حذف کردند.

خطیب نمازجمعه تبریز با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در اغتشاش‌های اخیر ایران اظهار کرد: این رژیم همواره ۲ هدف راهبردی را طبق سیاست‌های اعلامی خود بر علیه ایران پیش برده است اول توقف صنعت هسته‌ای ایران دوم توقف قدرت نظامی جمهوری اسلامی تا نتواند از تراز قدرت نظامی اسرائیل عبور کند.

وی خاطر نشان کرد: رکن این راهبرد ایجاد نافرمانی مدنی و ایجاد جنگ داخلی و قومیتی در ایران و انهدام مراکز هسته‌ای و صنعتی است و آمریکا نیز کمک ۱.۵ میلیون دلاری را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: از نظر صهیونیست‌ها مردم ایران باید به جان هم بیفتند و عملیات ترور و خرابکاری مکمل این اقدامات اجرا شود و طبق راهبرد صهیونیست‌ها باید به مردم ایران آنقدر فشار آورد تا در ۲ جبهه وارد جنگ شوند اول جنگ با حاکمیت و دیگر مخاصمه با خودشان.

وی گفت: صهیونیست و آمریکا معتقد هستند ایران باید چنان درگیر مسائل و بحران‌های داخلی شود تا به اجبار فعالیت‌های هسته‌ای و محور مقاومت و گروه‌های نیابتی را فراموش کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به نوسانات اخیر در قیمت ارز و طلا و خودرو گفت: به مسئولان اقتصادی کشور تذکر می‌دهم، آیا از قیمت دلار، خودرو، سکه، طلا و مسکن خبر دارند؟

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: این فشار برای قشر زحمتکش و قشر پایین جامعه است و اتفاقاتی که طی هفته‌های اخیر و با سرعت بیشتر در بازار ارز رخ داده مسئله مهمی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تحولات اقتصادی و سیاست اقتصادی از عوامل مختلفی متاثر می‌شوند که طبیعتاً اغتشاشات اخیر هم یکی از عوامل نوسانات ارزی است.

وی اضافه کرد: این معنا بار دیگر برجسته شد که هرچند حوادث و ناآرامی‌های اخیر رنگ و بوی سیاسی داشت، اما در حقیقت حرکت و پیشرفت و آرامش اقتصادی ایران مورد هدف قرار گرفت و علائم آن خود را نشان می‌دهد.

خطیب نمازجمعه تبریز تصریح کرد: هرچند سیاست‌های بانک مرکزی نیز به این نوسانات دامن زده است، اما از دولت خدمتگزار و مسئولان اقتصادی کشور انتظار داریم که عالمانه و حکیمانه این مشکلات را از سر راه مردم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ ترکیبی دشمن کاملاً عینی است، مهم مواجهه ما با این جنگ است ارکان دولت و مجلس باید در عرصه های تامین معیشت مردم گام‌های جدی بر دارند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دشمن سفره مردم را هدف قرار داده است باید با مجاهدت شبانه روزی و تصمیمات درست و دقیق دشمن را در این جنگ ناامید کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین به صرفه جویی در مصرف گاز تذکر داد و گفت: باید در مصرف گاز صرفه جویی کنیم تا کمبودی در فصل سرما پیش نیاید.

وی همچنین با اشاره به مشکلات زیست محیطی در استان و آلودگی هوا که در روز‌های اخیر موجب تعطیلی مدارس در تبریز شد اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده مشکلات آلودگی هوا در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با توصیه به مسئولان استانی و شهرداری تبریز گفت: شهرداری تبریز به نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل و ناوگان عمومی اقدام کند و مردم نیز از وسایل نقلیه عمومی برای کاهش آلودگی هوا استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم به سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها از حوزه ها سختکوشی در کسب علم و حوزه ها از دانشگاه ها تخصص گرایی را بیاموزند.