نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای خسروشاه گفت: امروز در مجلس بر روی اصل 27 قانون اساسی کار میکنیم تا اعتراضات قانونی در کشور را بسترسازی و نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار خسروشاه نیوز، روح الله متفکرآزاد گفت: دعوای آمریکا با انقلاب اسلامی دعوای اخم و لبخند نیست. اخم و لبخند در مذاکرات یک تکنیک است. البته مذاکره در جای خود خیلی خوب است بطوریکه پیامبر اسلام و حضرت علی (ع) نیز در وقت خود مذاکره کرده اند، اما در جایی از شمشیر هم استفاده کرده اند. دعوای آمریکا با ایران ماهیت و دینداری مردم ایران است که دعوای جدی است.

وی گفت: از من نماینده گرفته تا سایر مسئولین وظایفی داریم که باید به آنها عمل کنیم. اگر یک دوره ای عده ای کم کاری کرده اند، خطا رفته اند، رفاه زدگی کرده است و از آرمان های انقلاب عدول و عبور کرده است باید برگردد و توبه کند.

متفکر آزاد تاکید کرد: برای هر پست در جمهوری اسلامی ۷۲ شهید داده ایم. اگر بدانیم و بفهیم کجا نشسته ایم و چه پست و مقامی داریم، شب ها خواب راحت نخواهیم داشت.

متفکرآزاد اظهار کرد: همت مجلس و دولت این است که کار کند و قدم های خوبی نیز در راستا شروع شده است. البته ادعا نمی کنیم صد در صد موفق بوده ایم، و کاستی ها و ایراداتی نیز وجود دارد.

این نماینده مجلس به مساله روز اشاره کرد و گفت: یک طرف ماجرا امروز نبرد ترکیبی است. یک سوی نبرد ترکیبی جنگ شناختی است. در جنگ شناختی دشمن نظام محاسباتی ما رو مورد حمله قرار می دهد و ما را به اشتباه می اندازد. مثلا می گوینده نسل جوان از دست رفت! می گویند دهه هشتادی ها از دست رفته اند. اما این اشتباه محاسباتی است.

وی اظهار کرد: ما باید با نسل جدید سخن بگوییم. بعضی ها حرف دارند و دارای شبهه اند. باید این شبهه را برطرف کنیم. امروز رسانه های بیگانه نسل ما را بمبماران خبری کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیلی اول را ما به دشمن زدیم. سرود سلام فرمانده اولین سیلی بزرگی بود که بدست دهه هشتادی ها به صورت دشمن زدیم لذا دشمن میخواهد از جوانان ما یارگیری کند اما تصور اینکه جوانان ما از دست رفته اند غلط و اشتباه است.

وی تاکید کرد: علت اینکه دشمن وارد فاز تروریستی شده است و به آدم کشی روی آورده است این است که مردم با اغتشاش گران همراهی نکردند. علت این که مردم اغتشاش گران را همراهی نکردند این نیست که کاملا در رفاه هستند و هیچ مشکلی ندارند و امثال اینها، بلکه علت اصلی این است که مردم ایران دیندارند. ملت ایران ملتی است که ۱۴۰۰ سال پرچم امام حسین (ع) را برافراشته نگهداشته است و در اربعین طوفان می کند.

متفکر آزاد به حقوق زنان نیز اشاره کرد و گفت: درباره زنان نه تنها در گارد دفاعی قرار نداریم بلکه در گارد حمله ایم. این تمدن غرب است که باید حالت دفاعی بگیرد. آزادی را انقلاب اسلامی به زنان و خواهران این جامعه داده است.

وی ادامه داد: در زمان شاه فقط ۳۰ درصد زنان سواد داشتند اما امروز بالای ۹۰ درصد زنان باسواد هستند. ۶۰ درصد دانشگاه ها را دختران تشکیل داده اند. ۴۰ درصد پزشکان از خانم ها بوده و ۳۰ درصد پزشکان متخصص و فوق تخصص را زنان به خود اختصاص داده اند. طبق آمار بین المللی ما مقام اول و الگوی عدالت جنسیتی آموزشی را در دنیا داریم و این به معنی آن است که در حوزه آموزش هیچ تبعیضی بین خانم و آقا در کشور ما وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی اعتراض مسالمت آمیز حق مردم است و امروز در مجلس بر روی آن کار میکنیم تا اعتراضات قانونی در کشور را بسترسازی و نهادینه کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی جمهوری اسلامی در مقابل اغتشاش گران به جای تفنگ جنگی، اسلحه پینت بال به دست پلیس می دهد معنایش این است که فرزندان این مرز و بوم را دشمن خود نمی‌داند.

روح الله متفکرآزاد اظهار کرد: خنثی کردن فتنه سخت تر از جنگ سخت با دشمن روبرو است. حوصله و صبر یکی از ابزارهای خنثی کردن فتنه است و نظام با صبر استراتژیک خود فنته را خنثی کرد. این صبر بخشی از قاعده حکمرانی عقلانی جمهوری اسلامی است.

متفکرآزاد در پایان گفت: مومنین بر سنت های الهی معتقدند و سنت های الهی به واقعیت می پیوندد. تاریخ و جغرافیایی که در آن‌ قرار گرفته ایم را باید بشناسیم و مسئولیت خود را بدانیم.

  • نویسنده : سعید خسروشاهی