رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به راه اندازی چک دیجیتال در ۳ بانک تجارت، پارسیان و صادرات از امروز، تصریح کرد: شرایط دریافت چک دیجیتال هیچ تفاوتی با چک‌های کاغذی ندارد

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از مهر علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از چک الکترونیکی گفت: به دلیل آنکه تمام اصناف و تجار و کسب و کارها با چک سروکار دارند بنابراین هرچه اعتبار چک را بیشتر کنیم به تسهیل و بهبود کسب وکار کمک خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قانون جدید چک اعتبار را به چک برگرداند تصریح کرد: امروز کسی که چک را دریافت می‌کند اطمینان زیادی به وصول چک دارد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در گذشته دریافت کننده چک به دنبال صادرکننده چک می‌رفت تا چک وصول شود، اما امروز این وضعیت برعکس شده است.

به گفته صالح آبادی صادرکننده چک نگران وصول چک می‌شود تا اعتبارش خدشه دار نشود و حساب‌های بانکی وی مسدود نگردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آموزش استفاده از چک الکترونیک بسیار مهم است که این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم به زودی در تمامی شبکه بانکی این خدمت بزرگ به همه ارائه شود.

وی با اشاره به راه اندازی چک دیجیتال در ۳ بانک تجارت، پارسیان و صادرات از امروز، تصریح کرد: شرایط دریافت چک دیجیتال هیچ تفاوتی با چک‌های کاغذی ندارد و به زودی شرایطی فراهم می‌شود تا تمامی بانک‌ها بتوانند این خدمت نوین و ارزشمند را به جامعه ارائه دهند.