مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پروازهای ویژه اربعین حسینی از روز دوشنبه ۲۱ شهریور از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مقصد نجف آغاز می‌شود.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از ایرنا، رامین آذری روز یکشنبه گفت: به دنبال هماهنگی های انجام شده، ۲ شرکت هواپیمایی آتا و ایران ایر مسوولیت جابجایی زائران اربعین حسینی از فرودگاه تبریز را بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نخستین پرواز روز دوشنبه ۲۱ شهریور توسط شرکت هواپیمایی آتا انجام خواهد شد، اظهار داشت: پروازهای ویژه اربعین از فرودگاه تبریز در مسیر نجف – تبریز و بالعکس، از ترمینال حج فرودگاه تبریز و در روزهای ۲۱ تا ۲۵ و ۲۷، ۲۹ و ۳۱ شهریور انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: ۲۰ پرواز رفت و برگشت تبریز – نجف برای اربعین حسینی پیش بینی شده است.

آذری، ادامه داد: طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری بلیت فروشی پروازهای اربعین توسط سایت شرکت های هواپیمایی و با نرخ مصوب انجام خواهد شد و در زمان انجام پروازهای اربعین هیچگونه بلیت فروشی در داخل فرودگاه تبریز انجام نمی شود.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، در سال گذشته شاهد توسعه پروازهای داخلی و بین‌المللی بوده و می‌رود که با تقویت زیرساخت‌ها و گسترش شبکه پروازی به هاب فرودگاهی منطقه شمال-غرب کشور بدل شود.

بنا بر این گزارش تبدیل شدن به یک هاب منطقه‌ای و بین‌المللی، به غیر شبکه پرواز گسترده به زیرساخت‌های فرودگاهی نیز نیاز دارد و در حال حاضر فرودگاه تبریز از امکاناتی چون باند طویل برای نشست‌ و برخاست‌ هواپیماهای پهن‌پیکر، اپرون با ظرفیت پارک ۱۲ فروند هواپیما و تجهیزات کمک ناوبری مانند ILS و DVOR/DME برخوردار است، اما نیاز به توسعه ترمینال در این فرودگاه احساس می‌شود.

احداث یک ترمینال ۱۸ هزار متری در فرودگاه شهید مدنی تبریز برنامه ریزی شده است که یکی از پروژه‌های مهم عمرانی این فرودگاه به شمار می‌رود.