لیست لوازم تحریر دانش آموزان که حدود ۱۷ موارد از جمله دفتر، مداد، جامدادی، کیف و کوله، خط‌کش و تعدادی وسایل کوچک تشکیل شده، حدود یک میلیون تومان خرج روی دستان خانواده‌ها می‌گذارد. البته به شرط اینکه خریدتان را از میان محصولات معمولی انتخاب کنید و به سمت کالا‌های لوکس و گرانقیمت نروید.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از آذرانجمن، قطعا خرید لوازم تحریر و یا نوشت افزار برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی بسیار هیجان انگیز است، بطوری که بعد از ۳ سال که بخاطر کرونا امکان حضور در مدارس ممنوع شده بود، قرار است مدارس دوباره بازگشایی شود.

بر این اساس قیمت های لوازم تحریر در تبریز را برای شما لیست کرده ایم تا ببینیم یک خانواده برای کودکان خود در بدو ورود به مدارس چه خرید هایی را انجام می‌دهند.

امسال مردم بیشتر سمت کوله‌هایی می‌روند که قیمت آن‌ها بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است. اگر دست روی یک کوله استاندارد خارجی بگذارید، باید حداقل ۱.۵ میلیون تا ۲ میلیون را خرج کنید.

قیمت دفاتر معمولی تا دفتر های سیمی با انتخاب نوع کاغذ، جلد روی دفتر نیز از ۱۵ هزار تومان شروع شده و تا ۴۵ هزار تومان ادامه می‌یابد. خرید چهار، پنج‌تا دفتر و دفترچه ابتدای کار ۱۷۰ هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارد.

قیمت مدادرنگی ۱۲ رنگ از برند‌های داخلی ممکن است از ۲۸ هزار تومان تا ۱۱۸ هزار تومان برسد و مداد رنگی های خارجی که با قیمت ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند، با این حال امسال مردم بیشتر سراغ نمونه‌های ایرانی کم‌ادعا می‌روند

اگر دوره مدرسه خودتان را به‌یاد بیاورید، حتما ترجیح می‌دهید عوض خرید مداد تکی، یک بسته بردارید تا به‌صرفه‌تر تمام شود. قیمت یک بسته مداد مشکی ۱۲ تایی حدود ۱۸ هزار تومان است.

لیست لوازم تحریر کلاس دبستانی‌ها، شامل تراش و پاکن هم می‌شود. قیمت تراش ساده از نمونه‌های پرفروش بین ۶ تا ۲۰ هزار تومان است و پاک کن نیز از ۴ هزار تومان شروع و تا ۱۵ هزار تومان می‌رسد.

نگاهی به سبد خرید می‌اندازیم. در بخش نوشت افزار چند دفتر، یک بسته مدادرنگی ۱۲ رنگ، یک‌بسته مداد سیاه، یک‌ کوله پشتی، پاک‌کن و مداد تراش برداشته‌ایم که قیمت‌شان در حالت خوشبینانه ۴۰۰ هزار تومان و بدبینانه ۶۵۰ هزار تومان می‌شود.

خرده‌ریزه‌ایی مانند قیچی، چسب، خط‌کش، جامدادی، لیوان و ظرف تغذیه هم حتما در لیست لوازم تحریر قرار دارند. یادتان باشد مهرماه نزدیک شده و از همین حالا باید خودتان را آماده کنید.

در ادامه خرید های خود به سمت موارد باقی مانده میرویم. اگر بخواهید یک قیچی و جامدادی برای استفاده در مدرسه تهیه کنید حداقل ۴۰ تومان برای قیچی باید بپردازید همچین قیمت جامدادی های موجود در ویترین شامل جامدادی هایی می‌شود که از ۱۵ هزار تومان شروع شده و تا ۱۵۰ هزار تومان می‌رسند.

علاوه بر آن کتاب های مدرسه که چیزی حدود ۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود شما با خرید یک یا دو بسته جلد کتاب برای تمیزی و پاره نشدن صفحات، مبلغی حدود ۳۵ هزار تومان برای هر بسته باید بپردازید.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد؛ لیست لوازم تحریر دانش آموزان که حدود ۱۷ موارد از جمله دفتر، مداد، جامدادی، کیف و کوله، خط‌کش و تعدادی وسایل کوچک تشکیل شده، حدود یک میلیون تومان خرج روی دستان خانواده‌ها می‌گذارد. اما البته به شرط اینکه خریدتان را از میان محصولات معمولی انتخاب کنید و به سمت کالا‌های لوکس و گرانقیمت نروید.

در ادامه طی گفتگوی کوتاه با امیر سرهنگ‌زاده، مدیر نوشت افزار «آرویج» در خصوص وضعیت بازار نوشت‌افزار در تبریز اطلاعاتی را به دست می‌آوریم. او می‌گوید: امروزه به دلیل واردات حجم زیادی از کالا های بی کیفیت، اعتماد مردم نسبت به بازار های لوازم تحریر کاهش پیدا کرده است. به خاطر همین موضوع افراد نمی توانند لوازم تحریر مورد علاقه شان را تهیه کنند و خرید لوازم تحریر باکیفیت نیز با ارقام بالا به دغدغه ی خانواده ها تبدیل شده است.

وی توضیح داد: با این حال در بدو ورود به مدارس شاهد خرید انواع و اقسام لوازم تحریر ها از طرف خانواده ها هستیم و در صورتی اگر بخواهیم یک قیمت کلی برای این خرید ها بدهیم بطور متوسط قیمتی در حدود ۸۰۰ تا ۱ میلیون تومان شامل هزینه یک خانواده از خرید لوازم تحریر را مشاهده می کنیم.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : سما شیرزاد