عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم توانست فروش نفت را افزایش دهد و کسری بودجه را از این طریق جبران کند؛ این اقدام باعث شد دغدغه‌ها درباره کسری بودجه کاهش یابد.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از مهر روح‌الله متفکرآزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در رابطه با ارزیابی عملکرد یک ساله و دستاوردهای دولت سیزدهم، گفت: دولت حجت‌الاسلام رئیسی در ابعاد مختلف موفقیت‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت داشته است. البته در برخی موارد هنوز دستاوردهای کوتاه‌مدت حاصل نشده است که امید است با تلاش هرچه بیشتر در آینده نزدیک موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.

وی تصریح کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت، برنامه‌ریزی خوبی در زمینه تأمین واکسن کرونا صورت گرفت که خروجی و نتیجه خوبی داشت؛ در شرایطی که روزانه هفتصد الی هشتصد نفر از هموطنان خود را از دست می‌دادیم، اقدام عاجل دولت این آمار را کاهش داد و امروز این رقم تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده و بیماری کرونا تا حد خوبی کنترل و تعدیل شده است و این موضوع باعث خوشحالی همه مردم و مسئولان است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدیریت برق کشور نیز در یک سال گذشته عملکرد خوبی داشته است و نشان داده شد، با مدیریت خوب می‌توان مشکلات این حوزه را کم و برطرف کرد. خوشبختانه قطعی برق در کشور کاهش بسیار زیادی داشته است و در برخی استان‌ها بی‌برقی نداشته‌ایم. عملکرد خوب تیم دولت در زمینه مدیریت برق باعث شد که این دستاورد حاصل شود.

متفکرآزاد درباره رویکرد و سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم عنوان کرد: دولت در حوزه عدم استقراض از بانک مرکزی و خلق پول عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش دولت بر این بوده است که قوانین مجلس را عملیاتی و اجرایی کند، اظهار کرد: در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی با مشکلاتی مواجه هستیم و امید داریم دولت بتواند با رویکرد مناسب از آنها عبور کند. این دولت توانست فروش نفت را افزایش دهد و کسری بودجه را از این طریق جبران کند؛ این اقدام باعث شد دغدغه‌ها درباره کسری بودجه کاهش پیدا کند. همه این نکات امیدبخش آن هستند که در آینده نزدیک با رشد شاخص‌های حوزه اقتصادی، از مشکلات موجود عبور کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات حوزه معیشتی-اقتصادی و حوزه مسکن دغدغه‌های امروز مجلس است و هر کمکی که برای عبور از این مشکلات نیاز باشد، نمایندگان در کنار دولت خواهند بود.

متفکرآزاد در پاسخ به این سوال که آیا معضلات اقتصادی امروز به تیم اقتصادی دولت بازمی‌گردد؟ تاکید کرد: خیر! بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز کشور، ارثی است که به دولت رسیده است. با این حال امید است با تلاش و همت حجت‌الاسلام رئیسی و تیم دولت، در زمینه اقتصادی به دستاوردها و اهدافی بیشتری دست پیدا کنیم.