تراکتور در فصل جدید حرکت امیدوارانه‌ای به سمت بازگشت به عرصه قدرت از خودش نشان داده است.

به گزارش خسروشاه نیوز، تیم فوتبال تراکتور که پنجمین فصل خودش را زیر نظر محمدرضا زنوزی و در بخش خصوصی را تجربه می‌کند، در دو فصل گذشته اوضاع خوبی نداشت و حتی لیگ بیست و یکم را در شرایطی به پایان برد که هفته‌های آخر در کورس بقا در لیگ قرار داشت و خطر سقوط به دسته پایین‌تر را حس می‌کرد و این موضوع تناسبی با وعده‌های زنوزی مبنی بر قهرمانی در ایران و آسیا نداشت. به همین بهانه اعتراض‌هایی نسبت به عملکرد مالک باشگاه از سوی هواداران صورت گرفت و کار حتی به کناره‌گیری سوری زنوزی از مالکیت باشگاه کشیده شد ولی هر چه بود فصل به پایان رسید و زنوزی وعده ساختن دوباره یک تیم قدرتمند را به هواداران داد و چیزی که تا الان دیده شده به نظر می‌رسد به وعده خود تا حد زیادی عمل کرده است.

تراکتورِ لیگ بیست و دوم

تراکتور فعال‌ترین تیم نقل و انتقالات تا اینجای کار بوده و هم نفرات زیادی از جمع بازیکنانش جدا شده و به تیم‌های دیگر رفتند و هم تعداد نفرات زیادی را جذب کرده و شاکله تیم تا حد زیادی دستخوش تغییر شده است. از سوی دیگر با انتخاب قربان بردیف به عنوان سرمربی که کارنامه پر از جامی دارد، سرخپوشان تبریزی عزم خود را برای بازگشت به عرصه قدرت جزم کرده و قصد دارند به کورس قهرمانی برگردند. تراکتور با به خدمت گرفتن چند بازیکن داخلی شناخته شده و نفرات خارجی با کیفیت یکی از تیم‌هایی بودند که مخاطبین فوتبال در انتظار رونمایی از آنها بودند و این اتفاق در بازی هفته نخست مقابل گل گهر افتاد و علیرغم شکست در این بازی، عملکرد فنی تراکتور امیدوار کننده نشان داد و آنها پیام بازگشت خود به کورس را به لیگ برتر دادند.

ویژگی‌های تیم بردیف

قربان بردیف

بردیف سیستم و سبک بازی تراکتور را به کلی تغییر داده است، تیم او با آرایش ۲-۳-۵ که در مواقعی تبدیل به ۲-۵-۳ می‌شد پا به میدان گذاشت و تاکید بردیف در این چینش در فاز دفاعی پوشش عمق خط دفاع با قراردادن سه دفاع مرکزی بود و این کار به خوبی جواب داد و تراکتور مقابل تیم هجومی گل گهر به ندرت در محوطه جریمه اجازه موقعیت سازی به حریف داد و هر دو گل گل گهر در این بازی روی شوت های از پشت محوطه جریمه به ثمر رسید که گل‌های نادری در فوتبال ایران بودند.

در خط هافبک تراکتور سه بازیکن متمایل به مرکز را قرار داده بود، صفا هادی یک خط عقب تر از واسعی و آلوز بازی می‌کرد و سبک بازی فانتزی این سه بازیکن در میانه کار را برای پخش کردن توپ و انتقال از دفاع به حمله راحت کرده بود و همین موضوع خط میانی گل گهر را به دردسر انداخته بود چرا که انرژی که باید صرف بازیسازی می‌شد بخش زیادی اش به تلاش برای خنثی کردن طراحی حملات خط هافبک تراکتور صرف شد و از همین رو بازی در میانه میدان در دقایق زیادی گره خورد.

در نهایت در خط حمله هم بردیف از گوستاوو به عنوان زوج عباس زاده استفاده کرد. عباس زاده نشان داده در سیستم هایی که یک مهاجم نوک دارند بازیکن کارآمدی نیست و بیشتر در شرایطی که یک مهاجم کنارش باشد مفید عمل می‌کند و فصل قبل هم زوج خوبی با پیمان بابایی ساخته بود و حالا در کنار گوستاوو بازی می‌کند که بیشتر یک مهاجم کاذب است و به منظور فضاسازی برای عباس زاده در محوطه جریمه حضور دارد و البته خودش هم توانایی و قابلیت ایجاد موقعیت و استفاده از آن را دارد.

تراکتور باخت اما…

تراکتور گل گهر

تراکتور هنوز برای تبدیل شدن به تیم مد نظر بردیف کار دارد و سیستم و سبک بازی جدید نیاز به زمان دارد تا به خوبی در این تیم و بین بازیکنانش جا بیافتد. از سوی دیگر تغییرات زیاد هم برای هماهنگی بین بازیکنان زمان بیشتری را میطلبد ولی آنچه در بازی با گل گهر دیدیم بارقه‌های امید برای بازگشت تراکتور به عرصه قدرت در فصل جدید را به هوادارانش نشان داد. جایی که امیر قلعه نویی و چند بازیکن گل گهر اعتراف کردند تراکتور خیلی آنها را آزار داده و تاکید داشتند در ادامه فصل چیزهای بیشتری از سرخپوشان تبریزی خواهید دید.

بی دقتی در استفاده از فرصت ها در کنار درخشش محسن فروزان و البته خوردن دو گلی که به ندرت در فوتبال ما دیده می‌شود جزو مواردی بود که شکست تبریزی‌ها را در سیرجان رقم زد ولی همانطور که گفته شد این نتیجه معیار عادلانه‌ای برای قضاوت در مورد کیفیت تراکتور نیست.

بازی حیثیتی با ذوب آهن

ذوب آهن برخلاف گل گهر که ذاتی هجومی دارد، تیمی است که بسته بازی می‌کند و با پرس سنگین سعی دارد بازی تیم حریف را از ریتم بیاندازد و وقتی نفس حریف را گرفت روی ضد حملات زهر خود را بریزد. اتفاقی که در بازی با پرسپولیس بارها برایش تلاش کرد ولی موفق نشد و بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

تقابل تراکتور با تیمی که تفاوت فاحشی با گل گهر دارد در نوع خود می‌تواند جالب باشد و یک بازی تمرینی مناسب برای کامل تر شدن تیم بردیف است و باید دید در این مصاف تراکتور چطور عمل خواهد کرد. از سوی دیگر شکست مقابل گل گهر تراکتوری ها را تحت تاثر قرار داده تا در پایان هفته دوم صفر یا یک امتیاز نداشته باشند و تنها راه جبران مافات آنها شکست دادن ذوب آهن در خانه است.