شهردار تبریز با تاکید بر تسریع اجرای طرح باغ‌موزه خانه ستارخان گفت: تملک و آزادسازی املاک اطراف این خانه تاریخی در جهت محوطه‌سازی مناسب در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش شهریار، نشست بررسی طرح پیشنهادی باغ موزه خانه تاریخی ستارخان با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در چارچوب مصوبات قرار خدمت شهرداری منطقه ۴ و با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز، محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، نژاد ابراهیمی رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سایر مدیران و کارشناسان شهری برگزار شد.

در این نشست، یعقوب هوشیار شهردار تبریز خواستار تسریع اجرای این پروژه و در اولویت قرار دادن تملک و آزادسازی املاک اطراف آن در جهت محوطه‌سازی مناسب برای این خانه تاریخی شد.

همچنین محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز ضمن ارائه برخی توضیحات در رابطه با روند اجرای طرح پیشنهادی، گفت: تکمیل و ارتقای طرح و همچنین تقویت دسترسی‌ها و منظر این پروژه در اولویت کارشناسان این معاونت قرار دارد.

خانه ستارخان

وی افزود: بر اساس همفکری‌های صورت گرفته با کارشناسان و متخصصان حوزه شهرسازی و معماری، احداث پروژه باغ موزه خانه تاریخی ستارخان به صورت فازبندی بوده و در همه مراحل اجرایی آن از مشارکت اساتید دانشگاهی و نظرات کارشناسی آنها بهره خواهیم برد.

نژاد ابراهیمی رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی نیز به تشریح دو طرح پیشنهادی این دانشگاه برای پروژه مذکور پرداخت و جزئیات طرح‌های مذکور مورد بررسی قرار گرفت.