معاون اول رییس قوه قضائیه با تاکید بر حفظ و حراست از عزاداری های سنتی محرم، گفت: متاسفانه برخی از محافل عزاداری در شأن و منزلت امام حسین (ع) و یاران باوفای وی در حادثه کربلا نیست.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد مصدق دوشنبه شب در جمع سوگواران حسینی در مسجد صاحب الامر تبریز، اظهار داشت: دشمنان مردم و نظام امروز تلاش می‌کنند تا نسبت به روحانیت در جامعه بدبینی ایجاد کنند و با بهانه‌ های مختلف به دنبال تضعیف اعتقادات دینی مردم هستند که در این میان هوشیاری و بصیرت لازمه مقابله با چنین هجمه هایی است.

وی افزود: امروز اتاق فکر دشمنان اسلام و انقلاب تلاش می‌کند وحدت مردم را که نظام جمهوری اسلامی را بعد از چندین سال نگه داشته‌ است، از بین ببرد و مهم‌ترین بحث در این رابطه خلط مسائل سیاسی با مسائل دینی است تا بدین ترتیب دین و ایمان مردم را از بین ببرند.

مصدق با بیان اینکه تمام این موضوعات در امتداد بی اعتنایی مسلمانان به حادثه غدیر از سوی دشمن مطرح می‌شود، ادامه داد: در حالی‌ که حادثه غدیر و بحث امامت علاوه بر بحث تاریخی، جنبه اعتقادی برای شیعیان دارد و مبنای زندگانی شیعیان می باشد، متأسفانه امروز فراموش شده است.

وی به حادثه غدیر و اصرار پیامبر بر ابلاغ ماموریت و رسالت خویش از سوی پروردگار اشاره و اضافه کرد: آن روز مردم نسبت به این موضوع بی اعتنایی کردند، همچنان که حتی امروز در برخی محافل دانشگاهی این موضوع را مطرح می‌کنند که حادثه غدیر در مقطعی از تاریخ اتفاق افتاده و مربوط به گذشته است.

مصدق یادآور شد: عزاداران واقعی محرم باید خداوند را شکرگزار باشند که قدم‌های آنها را به این محافل و مجالس سنتی باز کرده است که به اهل بیت (ع) ابراز محبت و ارادت می کنند.

وی اظهار داشت: در طول ۶۰ سال همان افرادی که دوست دار پیامبر بودند، در روز عاشورا در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و تلاش کردند در آن مدت اهل‌ بیت را منزوی کنند، به‌ طوری‌که بر اساس رساله مرحوم علامه طباطبایی در رابطه با علم امام، با وجود ۳۵ هزار روایت در باب مسائل فقهی حتی یک روایت وجود ندارد که از امام حسین یک مسئله شرعی پرسیده باشند و این یعنی انزوا و کنار گذاشتن اهل‌بیت(ع).

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه پس از رحلت پیامبر اسلام به‌ مرور مسلمانان به جایی رسیدند که گفتند حدیث نویسی ممنوع است و نباید سخنان علی را بنویسید، تشریح کرد: به بهانه خط شدن حدیث نویسی با قرآن، در کنار ممنوعیت نوشتن احادیث، گفتن فضایل حضرت علی(ع) را هم ممنوع و حتی خطبا را مکلف کردند تا حضرت علی(ع) را در منابر لعن کنند.

مصدق ادامه داد: موضوع جدا کردن اهل‌ بیت از مردم و دین، یکی از موضوعات اساسی است و باید توجه داشت که هر آنچه آن زمان اتفاق می‌افتاد، امروز نیز اتفاق می‌افتد و منبع این‌ها همان‌هایی بود که در زمان خلفا علیه ائمه معصومین مطرح می‌شد.

وی ادامه داد: آنچه باعث شد تا ارزش‌های اسلامی تضعیف شود و وضعیت موجود در زمان پیامبر اسلام تبدیل شود به اینکه در روز عاشورا مقابل حضرت امام حسین(ع) بایستند، موضوع شیوع فحشا و منکر در جامعه بود  و آن‌ها سعی کردند فحشا و منکر را در جامعه رواج دهند.

مصدق گفت: زمانی که به امام حسین(ع) گفتند با یزید بیعت کن، فرمودند کسانی همچون ما امکان ندارد با یزید بیعت کنند و شعار مهم ایشان در مسیر سفر به کربلا این بود که‌ شاید شمشیرها مرا از بین ببرید، اما دین مان باقی بماند.

انتهای پیام/