مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه به سهمیه 60 درصدی کمیته امداد در اشتغال استان اشاره کرد و گفت: از ۴۵ هزار سهمیه برای ایجاد اشتغال در استان سهم کمیته امداد استان ۲۵ مورد است.

به گزارش خسروشاه نیوز، غلامعلی ملامهدی، روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ادامه کار کمیته امداد وابسته به نظام و عملکرد دولت هاست.

وی با بیان این‌که کمیته امداد فقر را مدیریت کرده و برای افراد قابل تحمل می‌کند، گفت: اهمیت وجود این نهاد برهمگان مشخص بوده و اگر کمیته امداد در رابطه با بحث‌های اشتغال فرهنگ، مستمری و … قدم برندارد، مشکلات عدیده‌ای در جامعه ایجاد خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: ۱۴۸ هزار نفر در قالب ۷۸ هزار خانواده در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۲۲ هزار آن در ایام کرونا به آمار اضافه شده اند.

وی تاکیدکرد: ورودی های کمیته امداد، خروجی های سازمان ها و نهادهای دیگر است که وظیفه خود را بدرستی انجام نمی دهند.

وی با اشاره به پرداخت ۴۷۲ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش در سال گذشته، متذکر شد: ماهانه ۴۳ میلیارد تومان مستمری به مددجویان استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه کل درآمد صندوق صدقات در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۶ میلیارد تومان بود گفت: این میزان مبالغ صدقات جمع آوری شده قابل مقایسه با هزینه ها نیست.

وی همچنین تاکید کرد: مبلغی از صدقات جمع آوری شده در داخل استان به خارج از استان نمی رود. چه برسد به خارج از کشور. بنابرین تصور برخی ها که صدقات جمع آوری شده در کشورهایی مانند لبنان هزینه می شودن کاملا بی اساس است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان جایگاه ویژه‌ای به لحاظ ایجاد فرصت‌های شغلی دارد، گفت: رسالت اصلی این نهاد ایجاد اشتغال، توانمندسازی مددجویان و امرار معاش آن‌ها است.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۰، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در راستای توانمندسازی مددجویان در اختیار کمیته امداد گذاشته شده بود و موظف بودیم تا برای ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شود؛ درحالی‌که در پایان سال برای ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

ملامهدی گفت: قبل از اعظای تسهیلات خوداشتغالی به بحث آموزش مددجویان می پردازیم و آموزش هایی که نیاز یه زمان بیشتری دارند طبق تفاهم نامه ای که با سازمان فنی حرفه ای داریم، جهت آموزش به این سازمان معرفی می نماییم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال، ۴۵ هزار سهمیه برای ایجاد اشتغال به استان اختصاص یافته است، گفت: سهم کمیته امداد استان ۲۵ هزار فرصت شغلی یعنی معادل ۶۰ درصد کل سهمیه می‌باشد که برای آن، یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۲۵ هزار فرصت شغلی اختصاص یافته به کمیته امداد استان، در چهار ماهه امسال حدود چهار هزار و ۹۷۰ فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد ایجاد شده است.

ملامهدی با بیان اینکه اجرا و نصب پنل‌های خورشیدی برای اشتغال و درآمدزایی مددجویان بسیار موثر است، اظهار کرد: با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان زیرپوشش، طرح تولید برق خورشیدی توسط مددجویان استان اجرا می‌شود؛ تا هفته دولت استارت ۵۰ پنل خورشیدی را خواهیم زد.

مدیرکل کمیته امداد به وضعیت عجیب یک روستا در هوراند اشاره کرد و گفت: اخیرا در روستای بشتاب در شهرستان هوراند حضور یافته بودیم که صحنه های بسیار عجیبی از وضعیت مردم زندگی در این روستا دیدیم.

وی گفت: کیفیت زندگی مردم در این روستا همچون ۲۰۰ سال گذشته بود و از هر امکانات رفاهی بی بهره بودند. در این راستا با هماهنگی های انجام یافته با آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه استان به همراه چند مدیر کل در این روستا حضور یافتیم و مقرر شد مشکلات آن در اسرع مرتفع گردد. همچنین مسکن برای اهالی آن توسط کمیته امداد به زودی شروع به ساخت خواهد شد.