معاون سیاسی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به الزام قانونی عکس‌دار کردن شناسنامه دانش‌آموزان بالای ۱۵ سال، از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست از ارائه خدمات به صاحبان شناسنامه­ های فاقد عکس اجتناب کنند.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از آناج، تراب محمدی امشب  در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان، با اشاره به الزام قانونی عکس‌دار کردن شناسنامه دانش‌آموزان بالای ۱۵ سال، از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست از ارائه خدمات به صاحبان شناسنامه­ های فاقد عکس اجتناب کنند.

 وی با اشاره به جمعیت بیش از ۳ میلیون و ۱۳۳ هزار نفری افراد بالای ۱۵ سال در استان، گفت: تاکنون برای ۸۷ درصد از این جمعیت، کارت هوشمند ملی و برای ۵۰ درصد نیز شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

محمدی افزود: ثبت احوال هماهنگی‌های لازم را انجام داده تا با همکاری آموزش و پرورش، عکس‌دار کردن شناسنامه و ثبت‌نام کارت هوشمند دانش‌آموزان به سهولت انجام گیرد.

محمد حیرت‌انگیز، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی نیز از کاهش آمار تولد، فوت و ازدواج در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در ۴ ماهه امسال، ۹۹.۵ درصد از موارد ولادت و ۹۴.۷ درصد از موارد فوت در استان در مهلت قانونی ثبت شده است.

انتهای پیام/