مالک باشگاه تراکتور طی تماسی اینترنتی با هواداران معترض به گفت‌وگو پرداخته و توضیحاتی را در خصوص برنامه‌ها و اهداف پیش‌رو ارائه کرد.

به گزارش خسروشاه نیوز، بعد از شکست روز گذشته تراکتور مقابل پرسپولیس، شاهد انتشار یک فراخوان مجازی بودیم؛ فراخوانی که در آن از هواداران تراکتور خواسته شده بود برای اعتراض به شرایط باشگاه، ساعت ۱۱ روز جمعه در بنیان دیزل حاضر شوند. گروهی از هواداران تراکتور به این فراخوان لبیک گفته و حوالی ظهر امروز و در حالی که بارش شدید باران را در تبریز شاهد بودیم، با حضور در بنیان دیزل، مقابل درب ورودی مجموعه‌ای که ساختمان باشگاه تراکتور در آن واقع شده، تجمع کردند. هواداران معترض خواستار ورود سریع زنوزی به موضوع و حل مشکلات تیم بودند.

در همین راستا، محمدرضا زنوزی که در ایران حضور ندارد، طی تماسی اینترنتی با هواداران تراکتور با آنها صحبت کرد. هواداران تراکتور که به سالن کنفرانس باشگاه هدایت شده بودند، بعد از رساندن گلایه‌های خود به گوش مالک باشگاه، صحبت‌های او را شنیدند. مالک باشگاه تراکتور با اشاره به پایبندی خود بر اصل کوتاه کردن دست سوداگری در باشگاه، به مقابله و ایستادگی در برابر مغرضان تاکید کرد و هدف عده‌ای از اعتراض و غبارآلود کردن فضا را، بهره‌‌برداری شخصی و گروهی برای تحمیل بازیکن و مربی به تیم قلمداد کرد. زنوزی ضمن ادای احترام به خواسته‌های به حق هواداران تراکتور، نسبت به رخنه کردن حاشیه به تیم و بروز تفرقه هشدار داد و به این نکته اشاره کرد که تقویت تیم برنامه قطعی باشگاه بوده و ربطی به اعتراض‌ها ندارد. زنوزی با اشاره به اتفاقات ابتدای فصل یادآور شد که مدیریت وقت برخلاف سیاست‌گذاری هیات مدیره، عملکرد قابل قبولی در نقل و انتقالات نداشت و برای نیم‌فصل دوم شخصاً وارد عمل شده و اقدامات لازم را جهت تقویت تیم انجام خواهد داد.

اگر به خانواده‌ام توهین شود، می‌روم

مالک تراکتور توهین و فحاشی برخی‌ها علیه خود و اطرافیانش را عاملی برای دلسردی و ناامیدی قلمداد کرده در پاسخ به این سوال که چرا تیم را تحویل نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر خواست هواداران این است همین حالا تیم را به هر کسی که هوادار می‌خواهد تحویل می‌دهم. چون یکسری از پیج‌ها و کانال‌ها که منافع‌شان در تراکتور قطع شده هر روز به خودم و خانواده‌ام در حال توهین و ناسزاگویی هستند. من اگر قرار بود در تراکتور هم هزینه کنم و هم خودم از بابت باخت‌هایش ناراحت‌تر از همه باشم و هم ناسزا بشنوم شاید خودم به‌ دلیل‌ تعلق خاطری که به اکثریت هواداران دارم این فضا را تحمل کنم ولی اگر به خانواده‌ام کوچک‌ترین بی‌احترامی شود و آرامش آنها به مخاطره بیافتد، برایم قابل تحمل نیست و عطای این خدمت کردن را به لقایش می‌بخشم.

به خاطر عشق هواداران هزینه می کنم

من فقط به‌خاطر شادی و عشق این هوادارها این همه هزینه می‌کنم. پس این افراد نیز انصاف را رعایت کنند و دستمزد من را با این‌گونه برخوردهای زشت ندهند. چرا باید کسی به خودش اجازه بدهد و مزاحم خانواده من شود!؟ به بیانی شفاف اعلام می‌دارم اگر توهین و فحاشی در فضای هواداری قالب شود سرانجامی جز کنارکشیدن بخش ‌خصوصی از تراکتور نخواهد بود و امّا از آنجایی که خود را نه مالک که هوادار تراکتور می‌دانم، به شرط حمایت و همراهی هواداران تمامی توان خود برای تقویت و موفقیت تیم و شادی پرشورها به کار خواهم گرفت.

بارسلونا هم به مدت ۳۰ سال اسپانسر نداشت

برخی‌ها صرفاً دنبال ایجاد حاشیه به بهانه‌های واهی هستند که نمونه آن درخصوص اسپانسر است که در فضای مجازی عنوان می‌کنند که چرا باشگاه اسپانسر ندارد؟ به آن عده باید یادآور شد که باشگاه بارسلونا هم به مدت ۳۰ سال اسپانسر نداشت. گذشته از این موضوع، برای آنان بود یا نبود اسپانسر چه فرقی دارد!؟ مگر وجود اسپانسر عایدی برایشان دارد و سودی نصیب‌شان می‌شود که این چنین سنگ نبود اسپانسر را به سینه می‌زنند؟ و اینکه وقتی اسپانسر نیست، از شخصی یا هواداران کمک مالی مطالبه می‌شود؟ چرا نگران اسپانسر هستند؟ مسلماً آن عده با این قبیل اقدامات هدفی جز ایجاد حاشیه ندارند. طی‌ سال‌های گذشته بارها منافع باشگاه را به منافع شخصی خودم ترجیح داده‌ام و حتی در محاکم مختلف نیز پاسخگو بوده‌ام.

باید اتحاد و آرامش مان را حفظ کنیم

پر واضح است که تراکتور پیش و بیش از نیاز به بازیکن و مربی، به آرامش و اتحاد درونی و بیرونی نیاز دارد. سوءاستفاده‌گران که نیات آنان کم و بیش بر همگان مشخص است، همواره دغدغه‌ تامین منافع خود را داشته‌اند و موفقیت و اعتلای باشگاه تراکتور برای آنان محلی از اعراب ندارد. بنابراین تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی و قرار گرفتن در مسیر موفقیت، حفظ اتحاد و آرامش است. یقیناً از سوی دیگر مدیریت باشگاه نیز با قدرت تمام مشکلات موجود را برطرف و در راستای تامین خواسته‌های به حق هواداران گام برخواهد داشت.