مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: باتوجه به کاهش تعداد بستری‌ها و صفر شدن میزان فوتی‌ها در استان، اکنون در بهترین وضعیت کرونایی قرار گرفته‌ایم.

به گزارش خسروشاه نیوز، دکتر سیمین خیاط‌ زاده در خصوص وضعیت کرونایی استان اظهار کرد: از ۲۵ شهرستان استان تنها آذرشهر و هشترود به رنگ زرد کرونایی هستند و بقیه‌ی شهرستان‌ها رنگ بندی آبی دارند که بهترین وضعیت نسبت به روزهای اول شیوع ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: اکنون در کل کشور هیچ شهرستان قرمز و نارنجی وجود ندارد که این وضعیت بسیار خوب است و زمانی هم که از افراد نمونه‌برداری می‌کنیم، در نهایت دو الی سه درصد نمونه‌ها مثبت می‌شوند در حالیکه ما آرزوی زیر ۱۰ درصد را داشتیم که این مهم نشان می‌دهد، چرخه‌ی ویروس در میان جمعیت کاهش یافته است.

خیاط زاده افزود: علیرغم کاهش چرخه‌ی ویروس همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را به‌ویژه در فضاهای بسته رعایت کنیم چراکه پاندمی به طور کامل از بین نرفته است.

وی خاطرنشان کرد: چندین روز است که موارد فوتی استان صفر شده و خوشبختانه این آمار هر روز هم تکرار می‌شود و کل موارد بستری موجود در استان زیر ۳۵ نفر بوده و موارد بستری جدید در طی ۲۴ ساعت گذشته نیز پنج الی هفت نفر است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص آمار واکسیناسیون نیز یادآور شد: در سنین بالای ۱۲ سال ۸۸.۵ تا ۸۹ درصد واکسن دُز اول، ۸۲.۵ تا ۸۳ درصد نیز واکسن دُز دوم و در سنین بالای ۱۸ سال ۵۴ درصد افراد واکسن دُز سوم خود را تزریق کرده‌اند.

وی در پایان اضافه کرد: در زمینه‌ی واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ها نیز پوشش استان ما ۹۰ درصد است اما موضوع نگران کننده که انتظار داشتیم درصد پوشش بالایی داشته باشد، تزریق واکسن در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال است، اگرچه وضعیت خوبی در کل کشور داریم اما رضایت‌بخش نیست و اکنون که در فصل تابستان هستیم و افراد به مراکز سنجش سلامت مراجعه می‌کنند، باید برای تزریق واکسن کرونا نیز اقدام کنند.

  • منبع خبر : ایسنا