دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و الجزایر با پیروزی جنگ‌جویان صحرا خاتمه یافت.

به گزارش خسروشاه نیوز؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و الجزایر در قالب یک دیدار تدارکاتی پیش از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در ورزشگاه القطر شهر دوحه، با حدود ۲۰ دقیقه تأخیر نسبت به زمان اعلام شده نخست از حوالی ساعت ۲۲:۵۰ دقیقه امشب، یک‌شنبه – ۲۲ خردادماه به مصاف یک‌دیگر رفتند.

علت تأخیر بیش از ۲۰ دقیقه‌ای در آغاز این بازی، گم کردن راه استادیوم القطر توسط راننده اتوبوس حامل کاروان الجزایری‌ها در شهر دوحه عنوان شده بود که علتی عجیب و باورنکردنی به‌نظر می‌رسید. هر چند این دیدار به علت فوت ناگهانی یک عضو از تیم‌های ملی الجزایر، تأخیری یک دقیقه‌ای را هم مجدداً در پی داشت.

شاگردان جمال بلماضی که با ترکیبی از بازیکنان جوان، کم‌تجربه و چند بازیکن انگشت‌شمار باتجربه پا به این دیدار کم‌اهمیت‌شان مقابل ایران گذاشته بودند، از همان دقایق ابتدایی برتری‌شان نسبت به تفکرات دراگان اسکوچیچ را اثبات کردند تا پسران ملی‌پوش فوتبال ایران در اکثر دقایق سردرگم و باتعلل به بازی بپردازند.

در بیش‌تر دقایق نیمه نخست؛ توپ و میدان با اختیار عمل در سیطره بازیکنان آفریقایی قرار داشت و بازیکنان این تیم بارها با استفاده از ناهماهنگی قلب خط دفاعی تیم ملی ایران، دروازه‌مان را مورد تهدید قرار دادند. تعلل و ناهمگونی بازیکنان منتخب اسکوچیچ در دفاع میانی تیم ملی باعث شد تا امیر عابدزاده برای دفع توپ‌ها بارها به خطر و ریسک تن بدهد.

در دقایق منتهی به پایان نیمه اول اما بالاخره تلاش‌های بازیکنان سبزپوش نتیجه داد تا جنگ‌جویان صحرا با استفاده از لو رفتن توپ در دفاع تیمی ایران، دروازه امیر عابدزاده را باز کنند و این نتیجه را تا پایان نیمه حفظ کنند تا یوزهای پارسی در ۴۵ دقیقه اول با باخت پا به رختکن مسابقه بگذارند.

در نیمه دوم ولی کمی ورق به سود فوتبالیست‌های ایرانی برگشت و دراگان اسکوچیچ که بالاخره نقص سیستم ابتدایی‌اش را فهمیده بود، با چند تغییر در ترکیب بازی را به تعادل کشاند. از این رو حملات بازیکنان ایرانی بیشتر شد تا بالاخره پای کاپیتان جهانبخش به گلزنی و به تساوی کشاندن بازی باز شود.

شادی پس از این گل اما دیری نپایید؛ چرا که باز هم روی اشتباه خط تدافعی به خصوص امید نورافکن که به پست تخصصی‌اش هم بازگشته بود، توپ در اختیار الجزایری‌ها قرار گرفت تا آن‌ها باز هم روی اشتباه و تعلل بازیکنان ما به گل برسند و برتری‌شان را حفظ کنند.

ایران یک
گل: علیرضا جهانبخش – ۶۴

الجزایر ۲
گل: ریاض بن‌عیاد – ۴۴، محمد عموره – ۸۳

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، احسان حاج‌صفی (امید ابراهیمی – ۴۶)، امید نورافکن، سیدمجید حسینی، صادق محرمی، احمد نوراللهی (مهدی مهدی‌پور – ۷۱)، سعید عزت‌اللهی (میلاد سرلک – ۴۶)، علی قلی‌زاده (امیرحسین حسین‌زاده – ۷۱)، سردار آزمون (عارف آقاسی – ۴۶)، علیرضا جهانبخش (الله‌یار صیادمنش – ۸۴) و مهدی طارمی.
ترکیب الجزایر: آنتونی ماندریا، حکیم زدادکه، محمد امین توقای، احمد توبا، ریاض بن‌عیاد، رشید غزال، بلال براهیمی، عبدالقادر بدران، عبدالقادر کادری، آدم زرقان و اسماعیل بن‌ناصر.