سرانجام انتظار مردم و مدافعان سلامت برای یک روز بدون فوتی کرونا، به ثمر نشست و کام همگان از این خبر، شیرین شد.

به گزارش خسروشاه نیوز، در هیاهوی خبرهای تلخ این روزها، شیرین‌ترین خبری که منتظر شنیدنش بودیم، ثبت یک روز بدون مرگ و میر بیماران کرونایی بود.

در آخرین روزهای بهمن ۹۸ بود که خبرهایی از فوت ۲ بیمار مشکوک به کرونا در کشور، به گوش رسید و سر انجام به طور رسمی اعلام شد که کرونا وارد ایران شده است.

بعد از آن روز و تا امروز، هر روز شاهد آمار مرگ و میر بیماران کرونایی بودیم.

این آمار، هر روز بالا و پایین می‌شد، تا جایی که این آمار به بالای ۷۵۰ نفر در روز هم رسید و این گونه بود که از موج پنجم کرونا در کشور، به عنوان تلخ‌ترین و سیاه‌ترین روزهای کرونایی در کشور یاد می‌شود.

اما، از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و به دنبال افزایش واردات واکسن، روند واکسیناسیون مردم سرعت بیشتری گرفت تا جایی که در موج ششم که همراه با سویه اومیکرون بود، موارد مرگ و میر خیلی کمتر از موج پنجم بود و این روند همچنان ادامه داشت و در سال ۱۴۰۱، به ۲ مورد مرگ روزانه رسید.

این در حالی بود که از همان روزهای آغازین پاندمی کرونا در کشور، شاهد ایثار و جانفشانی مدافعان سلامت در خدمت به مردم بودیم. تا جایی که بیش از ۳۰۰ نفر از مدافعان سلامت به شهادت رسیدند. این افراد از جامعه پزشکی، پرستاری، داروسازان، آزمایشگاهیان و…، بوده‌اند.

سختی‌های روزهای کرونایی را نمی‌توان از یاد برد، زیرا، هر خانواده‌ای حتماً گرفتار یکی از سویه های کرونا شده است و برخی نیز گرفتار بیمارستان و بخش‌های آی سی یو شده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۴۳ نفر و مجموع جان باختگان نیز به ۱۴۱ هزار و ۳۱۸ نفر رسیده است.

تا کنون ۷ میلیون ۵۲ هزار و ۲۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین، ۴۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

۵۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۳۹۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۲۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند و نقشه کرونایی کشور از رنگ قرمز و نارنجی پاک شده است.

در همین حال، تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۴۳ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۱۹ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۳۳ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۹۹۵ دوز رسیده است.

اما، مردم منتظر یک خبر خوب بودند. روزی که در کشور، فوتی کرونا نداشته باشیم و سرانجام، نخستین روز بدون فوتی کرونا در ایران تجربه شد.

آمار شبانه روز گذشته وزارت بهداشت، از شناسایی ۱۷۵ بیمار جدید و بدون فوتی خبر می‌دهد و مدافعان سلامت با شنیدن این خبر، یک نفس راحت کشیدند.