مسعود پزشکیان گفت: قدرت چانه زنی کرمانی ها در دولت و مجلس بالاتر از ماست و به همین سبب چندین بار در مقابل استقلال مس آذربایجان که مطالبه بحق ما است مقاومت کرده و مانع به سرانجام رسیدن آن شده اند.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از آذرانجمن، مسعودپزشکیان نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در خصوص اولویت های سفر ریاست جمهوری به استان گفت: عقل حکم می کند که ما به جای پروژه تراشی های جدید ابتدا توان خود را برروی پروژه های نیمه تمام اولویت دار بگذاریم. متاسفانه پیش از این منوال بدین شکل بود که در سفرهای استانی، هیئت دولت به آمارسازی و بازی با اعداد بپردازد. بنده در زمان سفر آقای روحانی به تبریز نیز تذکر مشابهی را به دولت سابق دادم که بهتر است به جای انجام ۲۶ پروژه انرژی خود را برروی دویا سه پروژه صرف کرده و پس از اتمام آنها طرح های دیگری را آغاز کنند.

وی افزود: هم اکنون نیز چند پروژه مهم و نیمه تمام در استان وجود دارد که مهم ترین آنها مربوط به پروژه انتقال آب زاب به دریاچه اورمیه می باشد که علی رغم پیشرفت ۹۹ درصدی این پروژه، به دلیل عدم تزریق بودجه لازم هوا مانده و متاسفانه برخی سیاسی کاری ها مانع تسریع در افتتاح آن شده است.

وی ادامه داد: پروژه های دیگری که نیاز به توجه اساسی هیئت دولت را می طلبد پروژه راه آهن تبریز بستان آباد، اتوبان تبریز به بازرگان، خط دو مترو و تصفیه خانه تبریز می باشند که این پروژه ها نیز در مراحل پایانی خود هستند.

مسعود پزشکیان تاکید کرد: در کنار پروژه های نیمه تمام مطرح شده در سطح استان مسئله دیگری که استان را از غافله دیگر شهرهای صنعتی عقب رانده، بحث نبود نیروگاه های برق می باشد که تابستان هر سال و دقیقا در زمان فصل کاری در منطقه آذربایجان صنایع بزرگ را با مشکل تامین برق روبه رو کرده که در این سفر باید راهکار عملی آن مشخص شود.

نماینده تبریز با بیان اینکه مردم آذربایجان سالهاست که بی عدالتی را با پوست و گوشت خود احساس می کنند، اضافه کرد: چگونه درحال فکر ساخت قطار سریع السیر در استان اصفهان هستیم اما مردم آذربایجان برای افتتاح خط قطار ۱۷۰ کیلومتری باید ۲۰ سال منتظر بمانند.

مسعود پزشکیان در ادامه مصاحبه خود درباره اساسی ترین مطالبه استان یعنی تاسیس شرکت مس آذربایجان گفت: آذربایجانی ها چیز دیگری جز برپایی و اجرای عدالت را نمی خواهند. چگونه امکان پذیر است که استان کرمان با منابع آذربایجان هرسال توسعه می یابد اما حتی یک سالن ورزشی هم در ورزقان تاکنون افتتاح نشده باشد.

وی خاطرنشان کرد: قدرت چانه زنی کرمانی ها در دولت و مجلس بالاتر از ماست و به همین سبب نیز چندین بار در مقابل این خواسته بحق ما مقاومت کرده و مانع به سرانجام رسیدن آن شده اند به گونه ای که در دولت قبلی هم تقریبا مسئله استقلال مس آذربایجان نهایی شده بود اما کارشکنی ها و عدم هماهنگی نمایندگان آذربایجانی مانع تحقق آن شد.

پزشکیان تاکید کرد: هم اکنون سه تیم لیگ برتری و چند تیم دسته اولی در کرمان از جیب مردم آذربایجان تاسیس شده اند. مردم ما مخالف این هستند که با سرمایه استان آذربایجان‌شرقی هرروز س تیم های جدیدی در کرمان به عرصه بیاییند و در مقابل تیم های تراکتور، ماشین که از ریشه دارترین تیم های ایران هستند هیچ نفعی از ثروت خدادادی مس نبرند. شاهد رقابت نابرابری بین تیم های کرمانی و تراکتور هستیم به شکلی که هزینه تراکتور توسط آقای زنوزی پرداخت می شود و تیم های کرمان با پول ما در لیگ گردن کلفتی می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در سفر آتی ریاست جمهوری به تبریز بحث استقلال مس آذربایجان به نتیجه مورد نظر آذربایجانی ها برسد.