مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی از حمایت مالی این صندوق از شکل گیری صندوق خرد زنان در روستاهای شهرستان تبریز خبر داد.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از ایانا بشیر جعفری مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در جشنواره پخت نان سنتی ختاب در روستای تازه کند بخش خسروشاه شهرستان تبریز گفت: بانوان این سرزمین در طول انقلاب و وقوع جنگ تحمیلی و بطور کلی در هر زمانی همواره حامی و پشتیبان مردان بوده اند همانطوری که ذکر شده است هر مدیر موفقی با پشتیبانی همسر و خانواده خود به موفقیت دست می یابد و بدون این پشتیبانی یقیناً دستیابی به موفقیت برای آقایان امکان پذیر نخواهد بود اگرچه متاسفانه همواره این بخش جامعه نادیده گرفته شده و حمایتهای لازم از ایشان صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه اخیرا دولت توجه و اهتمام خاصی به این بخش معطوف نموده است و طی جلساتی که در هفته آینده در سازمان برنامه و بودجه با ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیش بینی شده است که در رابطه با توسعه و اشتغال و اعتبار صندوقهای خرد و صندوق های شهرستانی رایزنی های مفصلی صورت خواهد گرفت تا انشاالله بتوانیم نسبت به این بخش از جامعه دین خود را ادا کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان افزود: صندوق حمایت از توسعه زنان در بخش کشاورزی روستایی در سه شهرستان شکل گرفته است در این سه صندوق که با اعتبار حدود یک میلیارد تومان شروع به کار کرده اند۲۱۰۰ نفر اشتغال دارند این در حالیست که پروژه های بزرگ اجرایی در استان که برای ۸۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد نموده اند اعتباری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان داشته اند لذا می توان در این حوزه با اعتباری اندک کارهای بزرگی انجام داد.

جعفری بیان کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آمادگی دارد که شهرستان خسروشاه را در اولویت اول قرار داده و برای هر روستا ۵۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص دهد تا در هر روستا صندوق خرد زنان شکل گرفته و به صندوق شهرستان متصل شد.

وی افزود: هدفی که در این امر وجود دارد این است که بانوان تحصیل کرده و توانمند و کوشای روستاها مورد حمایت واقع شوند و با مبالغ بسیار اندک، اشتغال خوبی برای ایشان ایجاد گردد. در هر روستا سه نفر خانم تحصیلکرده به عنوان هیئت امناء انتخاب شود که به هدایت و حمایت و مدیریت دیگر بانوان روستا بپردازند تا هر روستا بر مبنای مزیتی که دارد (حوزه طراحی و دوخت لباس، حوزه گیاهان دارویی، پرورش و نگهداری بوقلمون و …) ترقی نماید. به این ترتیب بانوان روستایی خواهند توانست به ارتقاء عرصه اقتصادی و معیشت خانواده یاری رسانند.

جعفری تاکید نمود: در شرایط کنونی اقتصادی ضروری است از توانایی ها و ظرفیت زنان به ویژه زنان تحصیلکرده روستاها استفاده گردد و حمایت از ایشان به ایجاد انگیزه ای برای فعالیت و تلاش های این بخش منجر شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از بانوانی که در این مسیر همت گماشته اند، گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی حاضر است تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، از کارگاه هایی با اشتغال ۱۰۰ نفر که در این شهرستان و یا حتی شهرستان تبریز در حیطه تولید لباس فعالیت دارند، در زمینه دعوت و برگزاری دوره های آموزشی طراحی و دوخت لباس حمایت به عمل آورد.