وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان هفته آینده در کمیسیون دولت مطرح خواهد شد و پس از تصویب در زمان مقرر مطابق قانون اجرا خواهد شد.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از ایسنا، یوسف نوری صبح امروز در سفر به استان کردستان و در جمع خبرنگاران با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت: این هفته یادآور خاطره شهید مرتضی مطهری و چهار هزار معلم شهید است که امروز در استان مجاهدت‌های خاموش کردستان در جمع فرهنگیان حضور پیدا کردیم.

نوری هدف از این سفر را عرض خدا قوت و عرض ادب محضر فرهنگیان عزیز استان به واسطه زحمات فراوانی که در دوران آموزش مجازی و کرونا داشتند، عنوان کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با از سر گیری آموزش حضوری در مدارس ان شاءالله امروز موضوعات و مشکلات استان درحوزه آموزش و پرورش بررسی و نیازها و کمبودها تاجایی که برای وزارت آموزش و پرورش امکان داشته باشد با همکاری استاندار و مسئولین استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی چاره اندیشی خواهدشد و این کمبودها را پوشش خواهیم داد.

نوری در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان هم گفت: طرح رتبه بندی معلمان ده سال است که هنوز اجرایی نشده اما یک اتفاق خوب افتاد و مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای محترم نگهبان با هم همصدا شدند و اراده کردند که رتبه بندی معلمان انجام شود، لذا در انتهای سال ۱۴۰۰ تصویب شد.

وی ادامه داد: آئین نامه پیشنهادی رتبه بندی معلمان نوشته شده و بررسی‌های اولیه آن در دستگاه های مربوطه انجام شده و از هفته آینده و روز دوشنبه در کمیسیون دولت مطرح و بلافاصله پس از تصویب، طبق قانون اجرا خواهد شد و از ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ برای همکاران فرهنگی رتبه بندی برقرار خواهد شد.