رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: عرضه روغن مایع و نیمه جامد در سطح خرده فروشی در حال انجام است و تا چند روز آینده التهاب موجود در این کالا رفع خواهد شد.

به گزارش خسروشاه نیوز، حبیب امین زاده با بیان این‌که از طریق روش‌های مختلف نسبت به تأمین روغن موردنیاز شهروندان در تلاش هستیم، گفت: اقدامات مربوط به فرایند تأمین روغن خام و تداوم تولید در واحدهای تولیدی و توزیع روغن نباتی از طریق شرکت‌های پخش با جدیت دنبال می‌شود.

وی، ضمن اطمینان خاطر به شهروندان بر عدم وجود محدودیت توزیع در مراکز عرضه عمده فروشی و خرده فروشی تأکید کرد و افزود: فروش اجباری کالاهای دیگر به همراه روغن نباتی ممنوع بوده و معاونت نظارت و بازرسی سازمان به صورت مستمر رصد، پایش و نظارت بر سطح عرضه در واحدهای صنفی را در دستور کار قرار داده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، امین زاده با اشاره به رصد و پایش مستمر فرآیند تامین مواد اولیه، تولید و توزیع روغن نباتی در استان از آمادگی شرکت های پخش جهت توزیع این کالا خبر داد.

وی با اشاره به این‌که سامانه ۱۲۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان در خصوص تخلفات صنفی به ویژه موارد توزیع نامتعارف روغن در استان می باشد، ادامه داد: در جلسات مشترک با معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری و در راستای ساماندهی نظام تأمین و توزیع برای گروه های مختلف اعم از خانوار، صنف و صنعت، موضوعات به دقت بررسی و نیاز گروه‌های یادشده تأمین می‌شود.

وی از آمادگی شرکت‌های پخش استان برای توزیع روغن خبر داد و گفت: به منظور ساماندهی بازار کارخانجات تولید روغن از فروش مستقیم روغن خودداری کرده و همچنین از ظرفیت های ارتباطی خود با کارخانجات تولیدی نیز استفاده کنند.

امین زاده برنامه ریزی در جهت اصلاح شبکه توزیع را مهم دانست و گفت: موضوع افزایش میزان سهمیه روغن شرکت های پخش از سوی وزارت صمت تا پایان ماه جاری در دست پیگیری بوده و تلاش می شود تا در راستای تنظیم بازار روغن خوراکی سهمیه روغن صنف و صنعت افزایش یابد تا اثرات مستقیم آن بر سهمیه گروه خانوار مشاهده شود.

وی ضمن تأکید بر بکارگیری تمام توان و ظرفیت های استانی برای بهینه سازی فرایند تولید، تأمین و توزیع روغن نباتی، گفت: کالاهای اساسی، مایحتاج عمومی مردم و موضوع معیشت خانوار و شهروندان، خط قرمز مسئولان است و اجازه نخواهیم داد فرصت طلبان و سودجویان از موضوع گرانی و التهابات بازار سوءاستفاده کرده و آن را تبدیل به یک عادت کنند.