فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی محدودیت های ترافیکی و توصیه های روز 13 فرودین را تشریح کرد

سرهنگ رضا کریمی نژاد فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خسروشاه نیوز در مورد محدودیت های ترافیک روز ۱۳ فروردین گفت: تردد کلیه خودروهای سنگین و نیمه سنگین در کلیه معابر و محورهای مواصلاتی استان ممنوع بوده و همچنین تردد انواع موتور سیکلت ها در آزاد راه ، بزرگراه ها و جاده های اصلی ممنوع است.

وی گفت: حمل مسافر در قسمت خارجی وسیله نقلیه مخصوصا وانت بارها و کامیونت ها ممنوع می باشد.

فرمانده پلیس راه استان گفت: توقف وسائط نقلیه در حاشیه راه های اصلی و فرعی ممنوع می باشد و این موارد باید رعایت شود.

وی در خصوص نحوه حضور پلیس در روز ۱۳ فروردین اظهار داشت: برای روز ۱۳ فروردین ۲۵۰ تیم گشتی در سطح استان در نظر گرفته شده و تمامی تفرجگاه ها و محورهای مواصلاتی استان تحت پوشش و کنترل پلیس راه می باشد و تمامی امکانات خودرویی و نیروی انسانی در راستای خدمات رسانی به مردم حضور چشم گیر خواهند داشت.

سرهنگ کریمی نژاد افزود: ممنوعیت های ترافیکی در مبادی ورودی و خروجی شهرها کنترل خواهند شد و خودروهایی که رعایت نکنند بازگردانده خواهند شد که البته به دلیل فرهنگ بالای مردم قطعا رعایت خواهند کرد. همچنین در تمامی پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها مانند پارک های اطراف اتوبان شهید کسایی تیم های گشتی خودرویی و موتوری پیش بینی کرده ایم

وی خاطر نشان کرد: تا امروز در محورهای مواصلاتی تردد ها افزایش ۴۵ درصدی داشته است و فردا در روز طبیعت نیز مانند سنوات گذشته ۲ سال قبل میزان تردد ها افزاش چشم گیری خواهد داشت. به رانندگان توصیه میکنیم با توجه به حجم ترافیک فاصله طولی را رعایت نموده و حتما سرعت مطمئنه و مجاز را رعایت نمایند.

رئیس پلیس راه استان توصیه هایی نیز مطرح کرد و گفت: استفاده از کمربند ایمنی مورد تاکید پلیس است که در جلوگیری از حوادث نقش مهمی دارد. رانندگان از سوار کردن سرنشین اضافی در خودرو جدا خودداری نمایند. بعضا مشاهده می شود در یک خودرو ۸ مسافر سوار می نمایند که در این صورت از امینی لازم برخوردا نبوده و در کوچک ترین برخوردی باعث پرت شدن از خودرو به خارج خواهد شد. بنابراین رعایت تعداد مجاز سرنشین وسائط نقلیه مد نظر رانندگان گرامی بوده و سرنشین اضافی سوار نکنند.

وی افزود: رانندگان برای بازگشت خود حتما زمان بندی نمایند تا با حجم بالای ترافیک مواجه نشوند.

او گفت: مردم نیازهای پلیسی خود را با تلفن ۱۱۰ و یا به صورت حضوری در محل هایی که پلیس حضور دارد مطرح نمایند و با توجه به اینکه مردم مدتی از سفر منع بودند این سفر برای روحیه آنها لازم است و پلیس نیز به صورت ویژه در خدمت تمامی هموطنان گرامی می باشد تا سفر ایمنی را داشته باشند.

وی در خصوص مراقبت از طبیعت نیز گفت: طبیعت میراث آیندگان است و لازم است از طبیعت مراقبت نماییم. به رانندگان توصیه می کنیم از ریختن زباله و سبزه ها در حاشیه جاده ها خودداری نمایند.

  • نویسنده : سعید خسروشاهی