وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با افزایش تولید و تامین نیاز خودرو از واردات از اردیبهشت سال آینده می‌توان بازار این محصول را تنظیم کرد.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ممنوعیت واردات خودرو از فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی از اواخر اردیبهشت سال آینده خارج می‌شود.

سید رضا فاطمی امین روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه گل و گیاه دزفول خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: از سال ۹۷ به لحاظ اینکه تحریم اتفاق افتاد و شاهد کاهش درآمدهای ارزی بودیم، واردات برخی اقلام مثل خودرو ممنوع شد.

وی گفت: آن‌ مصوبه تا اردیبهشت آینده ادامه دارد و پس از اتمام زمان این‌مصوبه، منوعیت واردات کالاها از جمله خودرو برداشته خواهد شد.

وزیر صمت ادامه داد: رییس جمهور نیز اعلام کرده که واردات خودرو انجام شود و خودرو از فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی خارج شود.

فاطمی امین افزود: برای تنظیم بازار قیمت خودرو فاصله بین تولید و تقاضا بسیار زیاد است و حدود ۵۰۰ هزار خودرو کاهش تولید داریم.

وی بیان کرد: با افزایش تولید و تامین نیاز خودرو از واردات از اردیبهشت سال آینده می‌توان بازار این محصول را تنظیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سفرهای استانی دلایل مختلفی دارد گفت: از جمله اهداف سفرهای استانی دیدار از نزدیک با تولید کنندگان است تا با مشکلات آنها آشنا شویم.

توزیع نامتعادل صنایع تولیدی در کشور
وزیر صمت با بیان اینکه در کشور شاهد توزیع نامتعادل صنایع و امکانات تولیدی هستیم بیان کرد:در برخی شهرها توسعه بسیار خوبی در بخش صنایع داشته‌ایم و برخی شهرها نیز هیچ پیشرفت و توسعه‌ای نداشته‌اند.
فاطمی امین گفت: در برخی استان ها شاهد نرخ بالای بیکاری هستیم که باعث مهاجرت و حاشیه نشینی شده است به همین منظور از مهر امسال طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت را در این وزارتخانه آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از سال آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود بیان کرد: مطالعات این طرح انجام شده و برای هر شهرستان متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه طرح‌هایی را آماده خواهیم کرد و از مشورت و همفکری کارشناسان و مسوولان هر منطقه استفاده خواهیم‌ کرد.

وی گفت: با اجرای این طرح ها معضل بیکاری را با ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در بخش صنعت و معدن حل خواهیم کرد.

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه سه درصد آب کشور در صنعت مصرف می‌شود بیان کرد: استفاده از پساب شهری را برای صنایع در برنامه کاری داریم و برآورد ما این است که ۵۰ درصد آب پساب ها استفاده شود.

فاطمی امین افزود: انتقال صنایع از مناطق کم آب به پر آب بسیار حساس و هزینه بر است و باید کارشناسی و برآورد لازم انجام شود که به صرفه باشد. صنایع آب بر، باید نزدیک سواحل تاسیس شوند.

وزیر صمت روز پنجشنبه برای بازدید و بهره‌برداری از چند طرح تولیدی و صنعتی به خوزستان سفر کرده است.فاطمی امین از پنج شرکت تولیدی و صنعتی و پایه گل و گیاه در شهرستان‌های دزفول و شوش دیدن کرد.