براساس اعلام ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، فعالیت مدارس درهفته جاری در استان در برخی مناطق به صورت حضوری و در مناطق پرخطر غیرحضوری خواهد بود.

به گزارش عصرتبریز، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، جزئیات نحوه فعالیت مدارس استان از شنبه(۷ اسفند) تا پایان هفته بر اساس رنگ بندی ذیل همانند هفته گذشته بدین شرح است:

مدیران و عوامل اجرایی جهت پشتیبانی آموزشها در همه رنگ بندیهای کرونا با رعایت دقیق نکات بهداشتی در مدرسه حضور خواهند داشت.

🔴 در وضعیت قرمز فعالیت های آموزشی و پرورشی کلیه مدارس، آموزشگاهها و … در مدارس شهری بصورت غیر حضوری پیگیری خواهد شد و مدارس روستایی طبق دستورالعمل های که پیشتر ابلاغ شده آموزشها را حضوری با رعایت دقیق نکات بهداشتی پیگیری نمایند.

🟠🟡🔵 در وضعیت نارنجی، زرد و آبی فعالیت های آموزشی و پرورشی کلیه مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره های تحصیلی با توجه به واکسیناسیون بالای ۸۵ % دانش آموزان با رعایت دقیق نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و گروه بندی کلاسی بصورت حضوری پیگیری خواهد شد و تصمیمات موردی برای مدارس با شرایط خاص شیوع و یا عدم شیوع این بیماری، با هماهنگی مسئولین زیربط منطقه به ستادهای شهرستانی محول می شود.

– فعالیت کانونهای فرهنگی، تربیتی و مراکز مشاوره و اختلالات یادگیری با عنایت به مراجعه کم
– کلاسهای کارگاهی ( دروس عملی ) رشته های هنرستانی با رعایت حداکثر ۱۵ نفر در یک کلاس، در تمامی وضعیت های کرونایی و تمامی مناطق استان بصورت حضوری خواهد بود.
مدیران محترم مدارس فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس خود را بدون جابجایی در شیفت مربوطه پیگیری نمایند.

رنگ بندی کرونایی شهرستانها براساس اعلام مرکز بهداشت استان:

🔴قرمز:
اهر، بناب، جلفا، سراب، شبستر، مرند، عجبشیر، مراغه، میانه و هریس

🟠نارنجی:
تبریز، اسکو، آذرشهر، هوراند و ملکان

🟡زرد:
خداآفرین، هشترود، بستان آباد، چاراویماق، کلیبر و ورزقان