رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از فوت پنج کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از ایلنا، علی افشانی با اشاره به فوت ۵ کوک زیر پنج سال در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا گفت: ۴ تن از این کودکان زیر یک سال و یک تن سه ساله بود.

افشانی افزود:با توجه به اینکه موج انتشار و مسری بودن اومیکرون بسیار بالاست به همین دلیل گرفتاری ها به صورت خوشه ای و خانوادگی است.

وی افزود: سویه اومیکرون بر خلاف بتا و دلتا، تمامی افراد را با گروه های سنی مختلف در گیر می کند بنابراین مردم باید واکسیناسیون را جدی بگیرند.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تصریح کرد: ابتلای کودکان در موج ششم با اومیکرون بسیار بالا و گسترده است و بالای ۹۰ درصد کودکان مبتلا بی علامت،کم علامت یا خفیف هستند اما اومیکرون موجب بستری و فوت درصد محدودی می شود.

وی افزود: خانواده ها باید در این موج بیشتر مراقب کودکان بوده و با سهل انگاری جان آنها را به خطر نیندازند و با مشاهده هرگونه علایم هشدار دهنده در اولین فرصت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

افشانی در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ ساله از امروز در استان آغاز شده والدین در اولین فرصت با مراجعه به مراکز واکسیناسیون کودکان خود را در مقابل این بیماری واکسینه کنند.