سرمربی کروات تراکتور از زمان حضورش در این تیم توانسته، نظم و آرامش را به خط دفاعی سرخ پوشان برگرداند.

به گزارش خسروشاه نیوز؛ تراکتور طی چهار بازی نخست خود در لیگ بیست و یکم هفت گل دریافت کرد. این چهار هفته که با سه شکست برای تراکتور همراه بود، منجر به تغییر سرمربی در این تیم شد و زونیمیر سولدو به عنوان جانشین فیروز کریمی روی نیمکت سرخ پوشان تبریز نشست.

دریافت چهار گل از گل گهر در هفته اول و دو گل بدی که تراکتور مقابل پیکان در هفته چهارم دریافت کرده بود، نشان از ضعف دفاعی این تیم داشت. در چنین شرایطی رویارویی با سپاهان که بهترین خط حمله لیگ بود برای شروع کار سولدو یک آزمون بسیار جدی بود؛ سرمربی کروات تراکتور که تنها چند روز برای آماده سازی تیمش فرصت داشت موفق شد از میدان سخت اصفهان، تساوی ارزشمند بدون گل را برای تراکتوری ها به دست آورد.

تراکتور در هفته ششم با یک گل پدیده را شکست داد تا در دومین بازی اش با هدایت سولدو هم گلی دریافت نکند. آنها روز گذشته در بازی هفته هفتم در خانه فولاد هم عملکرد دفاعی خوبی داشتند و موفق شدند دروازه خود را در برابر حملات خطرناک فولادی ها با رهبری شیمبا و انصاری بسته نگه دارند. در کنار احیای دوباره اخباری، بازگشت نظم به خط دفاعی تراکتور در این سه بازی قابل توجه بوده و شاید بتوان آن را اولین اثر سرمربی کروات در کوتاه مدت دانست.

تراکتور اینک با سه بازی و صفر گل خورده، نسبت به چهار هفته ای که هفت گل خورده بود، شرایط بسیار بهتری پیدا کرده و در پی ایجاد تعادل بین گل های زده و خورده اش است؛ این تیم در هفت هفته اخیر شش گل به ثمر رسانده است. این یک ترفند موفق برای احیای تراکتور است؛ تیمی که برای خروج از شوک نتایج هفته های نخست به چنین تعادلی نیاز داشت.

تاکید همیشگی سولدو به ساختار دفاعی مشخص می کند که این مربی با وجود عدم حضور در فوتبال ایران تا پیش از قبول هدایت تراکتور، شناخت خوبی از اوضاع دارد و پی به این نکته مهم برده که اگر تیمش گل نخورد بیش از نصف راه را رفته است. او در نشست خبری پس از بازی با فولاد نیز دوباره به اهمیت ساختار دفاعی اشاره کرده و گفت: “ابتدا انسجامی در خط دفاع تیم ایجاد کرده‌ایم تا سایر خطوط را در ادامه ترمیم کنیم.” تا این لحظه سولدو و شاگردانش به هدفی که او در سر داشته رسیده اند و آرام آرام در حال بالا آمدن در جدول رده بندی هستند و دیگر خبری از راحت گل خوردنشان نیست.