رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت و نقش فضای علمی و آموزشی کشور در پویایی جامعه گفت: وزارت بهداشت، با همکاری وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش، طوری برنامه‌ریزی کند تا مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر طبق شیوه‌نامه‌ها بازگشایی شوند.

به گزارش خسروشاه نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله باکرونا با تاکید بر اینکه رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان باید مورد توجه جدی مردم باشد، گفت: در مسیر مقابله و غلبه بر بیماری کرونا، حساس بودن نسبت به رعایت موارد بهداشتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است. همچنان باید از اجتماعات و هرآنچه امکان ابتلاء به بیماری را افزایش می‌دهد، دوری کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال و دانشجویان، از ابتدای آذرماه می‌توان برای بازگشایی مراکز آموزشی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کرد.

رئیس جمهور گفت: با مجموعه اقدامات پیشگیرانه و مناسبی که از طریق دستگاه‌های مربوطه بویژه بهداشت و درمان در پیش گرفته شده است امیدواریم از موج بعدی جلوگیری و از سلامت مردم به طور مؤثر صیانت شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به پیشنهاد وزارت کشور برای تدوین نقشه راه یک ساله به منظور مقابله با کرونا تصریح کرد: در تدوین این نقشه راه، باید از نظرات دستگاه‌های مختلف و تمامی استان‌ها استفاده شود.