تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برابر کره جنوبی با نتیجه تساوی متوقف شد تا ترمز ۱۰ برد متوالی تیم کشورمان کشیده شود.

به گزارش خسروشاه نیوز، تیم ملی فوتبال ایران در ادامه مسابقاتش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ امروز سه‌شنبه میزبان کره جنوبی بود که این دیدار با نتیجه تساوی یک – یک ‏‬ به پایان رسید.

در این مسابقه که از ساعت ۱۷ در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی تهران برگزار شد، سون هیونگ مین (۴۸) برای کره جنوبی و علیرضا جهانبخش (۷۶) برای ایران گلزنی کردند. به این ترتیب نوار بردهای ایران که در ۱۰ بازی گذشته خود با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ پیروز شده بود، قطع شد.

ایران با این نتیجه ۱۰ امتیازی شد و در صدر جدول گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی باقی ماند و کره جنوبی ۸ امتیازی شد.

در مسابقه امروز که با قضاوت احمد الکاف داور عمانی برگزار شد، سردار آزمون و امید نورافکن از ایران کارت زرد گرفتند.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، احمد نورالهی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده (امید نورافکن) و سردار آزمون (مهدی قایدی) روانه میدان کرد. به این ترتیب، علی قلی زاده تنها بازیکن ورودی به ترکیب نسبت به بازی با امارات بود. قلی زاده در پست وینگر قرار گرفته و وحید امیری به دفاع چپ منتقل شده بود.

شکستن یخ نیمه نخست با ضربات طارمی و آزمون

در نیمه نخست در مجموع دو تیم بازی سرد و کسل‌کننده‌ای را به نمایش گذاشتند. بهترین موقعیت کره جنوبی در دقیقه ۱۲ بازی رقم خورد که ضربه سر بازیکنان این تیم از بالا دروازه ایران به اوت رفت. از جمله نکات قابل توجه این نیمه می‌توان به اشتباهات زیاد بازیکنان ایران و کره در پاس کاری و همچنین عقب بازی کردن محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده دو مدافع مرکزی ایران اشاره کرد.

با نزدیک شدن به زمان پایان نیمه نخست این تیم ایران بود که فشار برای گلزنی را بیشتر کرد. در دقیقه ۴۳ سردار آزمون شوت محکمی به سمت دروازه کره جنوبی زد که دروازه بان این تیم آن را دفع کرد. در ادامه روی اشتباه مدافع کره جنوبی، همین توپ به مهدی طارمی رسید که این مهاجم با یک ضربه آکروباتیک دوباره دروازه بان حریف را به واکنش واداشت اما توپ به گل تبدیل نشد.

نیمه دوم؛ تیرک دروازه به داد کره جنوبی رسید

در نیمه دوم کره جنوبی خیلی زود توانست به گل برسد. سون هیونگ مین ستاره کره جنوبی که در تاتنهام انگلیس بازی می‌کند، با استفاده از فضای پشت مدافعان و اشتباه صادق محرمی خود را به محوطه جریمه ایران رساند و با یک ضربه فنی گل نخست بازی را به ثمر رساند.

اسکوچیچ برای جبران نتیجه امید نورافکن را به جای علی قلی زاده وارد زمین کرد. نورافکن به دفاع چپ رفت و وحید امیری جای قلی زاده را در وینگر گرفت تا به قدرت هجومی ایران افزوده شود. ایران از دقیقه ۶۵ به بعد بر دامنه حملاتش افزود. در دقیقه ۶۷ شوت محکم سعید عزت اللهی به تیرک عمودی کره برخورد کرد. در دقیقه ۷۶ برنامه‌های ایران جواب داد و ایران با ضربه سر علیرضا جهانبخش به گل تساوی رسید. حرکت سردار آزمون در تعقیب توپ و ارسال پاس برای جهانبخش از نزدیکی‌های خط عرضی دروازه کره جنوبی قابل تحسین بود.

بعد از این گل ایران کمی عقب کشید و کره جنوبی در دقایق پایانی فشار زیادی را برای گلزنی ایجاد کرد که در نهایت این فشار به جایی نرسید. خطرناک‌ترین فرصت کره جنوبی در دقیقه ۹۲ به دست آمد که بیرانوند شوت سانگو بازیکن کره جنوبی را مهار کرد و اجازه گلزنی دوباره به حریف را نداد.

برنامه بازی‌های بعدی ایران

تیم ملی ایران تاکنون چهار مسابقه در این رقابت‌ها انجام داده است. پیش از بازی با کره جنوبی، ایران برابر سوریه، عراق و امارات پیروز شده بود. شاگردان اسکوچیچ در ادامه، روز ۲۰ آبان میهمان لبنان هستند و روز ۲۵ آبان دیدار برگشت با سوریه را برگزار می‌کنند.

نورافکن بازی با لبنان را از دست داد

امید نورافکن مدافع تیم ملی فوتبال ایران که در بازی قبل این تیم مقابل امارات کارت زرد گرفته بود، امروز هم در دیدار با کره جنوبی از داور مسابقه کارت زرد گرفت. به این ترتیب وی دو کارته شد و در بازی روز ۲۰ آبان تیم ملی ایران مقابل لبنان محروم خواهد بود.