امام جمعه تبریز از فرایند انتخاب استاندار برای آذربایجان‌شرقی و طرح نام‌های کوچک برای مسئولیت‌های اجرایی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خسروشاه نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم ظهر امروز شنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهید مدنی در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز اظهار داشت: تبریز به قدری کوچک شده که هر کس یک رزومه دستش گرفته خود را استاندار معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: تبریز و آذربایجان که در روزگار نه چندان دور نقش تعیین‌کننده در انقلاب و سال‌های پس از آن داشت، جایگاه خود را از دست داده است.

آل‌هاشم یادآور شد: اینجا دیار شهید باکری‌ها، ستارخان‌ها و باقرخان ها است و ما از وزیر کشور می‌خواهیم افرادی را به عنوان استاندار، فرماندار و عوامل اجرایی انتخاب نمایند که در شأن و جایگاه این خطه باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آذربایجان و ایران مرهون تلاش‌های شهدای محراب تبریز است گفت: تاریخ هرگز فداکاری‌های شهیدان طباطبایی و مدنی را در بهبوهه مبارزات انقلاب اسلامی فراموش نمی‌کند.

وی آذربایجان و تبریز را به خاطر داشتن شهدای محراب و شهدای ۲۹ بهمن و دفاع مقدس، دیار سربلند ایران خواند و گفت: شهید مدنی نماد مطالبه‌گری اخلاق مدارانه در تاریخ انقلاب اسلامی است.

آل‌هاشم با بیان اینکه عده‌ای مطالبه‌گری را با فحش و تهمت و توهین اشتباه گرفته‌اند یادآور شد: امروز شهید مدنی بهترین نماد مطالبه‌گری است چراکه به ما آموخت مطالبه‌گری با اخلاق اسلامی، انصاف و عدالت معنا پیدا می‌کند.