رئیس انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری استان آذربایجان‌شرقی گفت: اولویت امور این انجمن، ساماندهی و پیگیری مسائل و حقوق صنفی اعضا است.

به گزارش خسروشاه نیوز، اسد فلاح در دیدار و نشست مشترک اعضای هیئت مدیره و بازرسان انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری با سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدیران دفاتر نمایندگی جراید سراسری در استان بلحاظ تقویت و توسعه جریان رسانه‌های مکتوب و فعالسازی دفاتر با هزینه‌های سنگین و اعتبارات مالی شخصی، نقش مهمی در بازتاب ملی اخبار استانی و محلی ایفا می‌کنند.

وی رونق اشتغال در این بخش از جامعه رسانه استان را متوجه عملکرد قریب به یکصد سرپرستی دارای پروانه فعالیت دفتر نمایندگی توسط ارشاد عنوان کرد و افزود: با احتساب تنها یک نفر کارکن طرف همکار با دفاتر سرپرستی می‌توان جمعیت ۲۰۰ نفری فعالان این بخش را از پرجمعیت‌ترین اقشار رسانه استان نامید.

فلاح، رویکرد انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری را فعالیت مستقیم زیرنظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعامل و همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب اساسنامه این نهاد رسانه‌ای جدیدالتاسیس عنوان کرد و گفت: مطالبات و حقوق صنفی سرپرستان جراید کشوری در تمامی حوزه‌های کاری، از آغاز فعالیت هیئت مدیره و بازرسان منتخب مورد اهتمام و پیگیری جدی بوده است.

وی افزود: سرپرستان جراید سراسری جزو اقشار خوداتکا و پرجمعیت خانواده رسانه استان هستند.

وی با اشاره به شیوه‌نامه همکاری با دفاتر سرپرستی و نمایندگی‌های رسانه‌ها، خواستار اجرای دقیق مفاد این شیوه‌نامه در خصوص مزایای مصرح ماده ۷ شد و اظهار داشت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، انتظار می‌رود همکاری‌های لازم برای تسهیل امور مربوط به تایید مجدد اجاره‌نامه‌های بارگذاری شده یکسال گذشته در سامانه جامع رسانه‌ها جهت تمدید پروانه فعالیت دفتر نمایندگی رسانه‌ها، صورت گیرد.

اسد فلاح همچنین از اعلام آمادگی برای استقرار دفتر انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری در اماکن خالی و موجود تحت‌الاختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد همچون دفاتر مستقر سایر تشکلهای رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی از جمله انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و انجمن صنفی مدیران مسوول مطبوعات استان، خبر داد.

وی با برشمردن ظرفیت‌های جاری، ساماندهی و بهینه‌سازی روند توزیع جراید سراسری در استان آذربایجان‌شرقی را از جمله موارد قابل اجرا در آینده نزدیک عنوان کرد.

فلاح، در ادامه از برنامه‌های پیشنهادی انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری برای گسترش تعاملات و همکاری‌های مشترک با ارشاد استان مواردی را برشمرد و گفت: در حالیکه شاهد اقبال و حضور بیش از ۹۰ درصدی جراید کشوری بر روی پیشخوان کیوسک‌های فروش مطبوعات استان هستیم لیکن علیرغم این ویژگی و پوشش یومیه اخبار استان در جراید سراسری، تناسبی با میزان سهم روزنامه‌های سراسری در برخورداری از آگهی‌های دولتی توزیع شده به استناد آمار موجود سامانه جامع رسانه ث‌ها، مشاهده نمی‌شود.

وی، اضافه کرد: بیلان اخیر مربوط به فقدان پنج ماهه توزیع آگهی‌های دولتی برای اکثریت قریب به اتفاق روزنامه‌های سراسری دارای پروانه دفتر سرپرستی در استان، قابل افتخار نیست و انتظار می‌رود شاهد عدالت در توزیع و تخصیص انواع آگهی‌های دولتی و ثبتی، طبق ضوابط جاری باشیم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری استان آذربایجان‌شرقی، بر تمرکز توزیع و تقسیم عادلانه کلیه آگهی‌ها توسط ارشاد تاکید کرد و خواستار مشارکت شهرداری تبریز و مناطق دهگانه و سازمان‌های تابعه با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در این زمینه شد.

وی همچنین از پیش‌بینی تدوین بسته حمایتی – اقتصادی و ارائه طرح ویژه این انجمن با موافقت و همکاری تعدادی از روزنامه‌های سراسری برای تخصیص فضا و افزایش سرانه اخبار تولیدی استانی و نیز کاهش قابل توجه هزینه‌های نشر آگهی‌های ضروری ارگان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی با بهره‌مندی از تسهیلات و تخفیفات ماخوذه، به مناسبت رویدادهای تقویمی پیش‌رو در ایام مربوط به نکوداشت هفته خبرنگار و هفته دولت، خبر داد.