پرسپولیس با جبران گل خورده مقابل تراکتور و کسب پیروزی در این دیدار خانگی، همچنان در صدر جدول قرار گرفت تا در یک قدمی قهرمانی لیگ برتر قرار گیرد.

به گزارش خسروشاه نیوز؛ در هفته بیست و نهم لیگ برتر ایران، پرسپولیس و تراکتور از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند که شاگردان گل محمدی بازی یک بر صفر باخته را با پیروزی ۳ بر یک عوض کردند.

پیمان بابایی در دقیقه ۴۸ برای تراکتور و مهدی عبدی در دقایق ۶۴ و ۴+۹۰ و احمد نوراللهی در دقیقه ۶۸ برای پرسپولیس موفق به گلزنی شدند. با این پیروزی پرسپولیس ۶۴ امتیازی شد و همچنان در صدرجدول قرار گرفت تا فقط یک دیدار تا کسب قهرمانی در لیگ بیستم فاصله داشته باشد. تراکتور هم با این شکست ۴۲ امتیازی شد و رتبه چهارم جدول را از دست داد.

ترکیب دو تیم:

پرسپولیس: حامد لک، فرشاد فرجی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان (امید عالیشاه ۴۶)، مهدی شیری، وحید امیری، مهدی ترابی، شهریار مغانلو (کارت زرد ۲۱) (سعید آقایی ۸۹) و عیسی آل‌کثیر (مهدی عبدی ۴۶).

تراکتور: محمدرضا اخباری، سید ابوالفضل رزاق‌پور، اکبر ایمانی، مهدی تیکدری‌نژاد، میثم تیموری، محمد عباس‌زاده، سعید واسعی (محمد قادری ۷۹)، سعید ایران‌خواه (کارت زرد ۸۰)، سامان نریمان‌جهان، پیمان بالایی و بهزاد سلامی (کارت زرد ۵۹).

نیمه اول

در دقیقه چهارم، ضربه قیچی برگردان عیسی آل کثیر بعد از برخورد به زمین دقیقا به محلی رفت که اخباری حضور داشت و او در دو ضرب نخستین موقعیت خطرناک بازی را کنترل کرد. پنج دقیقه بعد باز هم آل کثیر دروازه تراکتور را با شوت فنی و از پشت محوطه مورد هدف قرارداد که ضربه او در داخل چارچوب نبود.

در دقیقه ۲۰ ضربه سر شهریار مغانلو توسط حامد لک دفع شد. یک دقیقه بعد مغانلو به علت تمارض در داخل محوطه جریمه از داور کارت زرد گرفت.

در دقیقه ۲۳ ارسال پهلوان به داخل محوطه جریمه توسط ترابی جلوی پای نوراللهی قرار گرفت که شوت محکم کاپیتان پرسپولیس در چارچوب نبود و به اوت رفت. یک دقیقه بعد شوت شهریار مغانلو از مقابل محوطه جریمه با شیرجه بلند اخباری دور شد و در ادامه به کرنر رفت.

در دقیقه ۳۸، اشتباه بازیکن تراکتور منجر به ضد حمله ۳ به ۲ برای پرسپولیس شد اما پاس آل کثیر از مقابل پای نوراللهی و پهلوان و دیرک عمودی دروازه اخباری عبور کرد و گل نشد.

نخستین موقعیت گلزنی تراکتور در دقیقه ۳۹ خلق شد که ضربه پیمان بابایی به شکل خطرناکی از روی دروازه حامد لک عبور کرد.

در دقیقه ۴۰ و روی خروج اخباری از محوطه جریمه که با دفع ناقص توپ همراه بود، پهلوان با دروازه خالی تراکتور مواجه شد ولی مکث بیش از حد او و فرا رسیدن بازیکن تراکتور این موقعیت را خراب کرد و در نهایت پرسپولیس فقط به یک خطای ایستگاهی دست یافت که بی ثمر بود.

در دقیقه ۲+۴۵، شوت محکم کنعانی زادگان با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه تراکتور به بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۶ شوت مهدی عبدی بعد از برخورد به پای مدافع تراکتور به دیرک دروازه برخورد کرد و در بازگشت مدافعان مهمان سریعتر از مهاجمان پرسپولیس توپ را به کرنر زدند.

برخلاف روند بازی تراکتور در دقیقه ۴۹ به گل رسید. شوت نریمان جهان از گوشه محوطه شش قدم ابتدا به دیرک دروازه لک خورد و مقابل دروازه خالی توسط پیمان بابایی به گل تبدیل شد.

در دقیقه ۵۳، ارسال کرنر به روی دروازه تراکتور با ضربه سر کنعانی زادگان در آغوش اخباری قرار گرفت.

تراکتور در دقیقه ۵۹ روی حرکت انفرادی واسعی صاحب موقعیت خطرناکی شد که شوت پیمان بابایی توسط حامد لک دفع شد و به تور دروازه نرسید.

در دقیقه ۶۴ پرسپولیس روی پاس گل ترابی و شوت مهدی عبدی به گل رسید و مجددا بازی مساوی شد. چهار دقیقه بعد و در دقیقه ۶۸ احمد نوراللهی با شوت خود از پشت محوطه جریمه که به مدافع تراکتور خورد و تغییر جهت داد، گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند و کامبک پرسپولیسی ها تکمیل شد.

در دقیقه ۷۴ ضد حمله تند و تیز پرسپولیس و ارسال مهدی ترابی به روی دروازه با ضربه قیچی برگردان شهریار مغانلو همراه بود که این بار با اختلاف بسیار اندک از بالای دروازه به بیرون رفت. با حملات پردامنه پرسپولیس، فیروز کریمی که از عملکرد شاگردانش عصبی بود، به شدت آن ها را با کلمات نامناسبی مورد انتقاد قرار داد.

در دقیقه ۸۰، در حالی که شهریار مغانلو در حال تک به تک شدن با محمدرضا اخباری بود، مدافع تراکتور او را با خطا متوقف کرد و داور به دادن یک کارت زرد اکتفا کرد. امید عالیشاه این ضربه ایستگاهی را به خوبی به سمت دروازه اخباری زد که این دروازه بان به سختی توپ را دفع کرد و به کرنر فرستاد.

در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده بازی، مهدی عبدی با انجام یک کار انفرادی زیبا، گل سوم تیمش را هم به ثمر رساند.