سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: مردم تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای، جایگاه‌های سوخت و نانوایی‌ها را به این مجموعه اطلاع دهند.

به گزارش خسروشاه نیوز، احمد موقری روز دوشنبه در یک گفت‌وگوی خبری از ایجاد صفحات مختلف ویژه گزارشات مردمی در سامانه سجام به نشانی اینترنتی http://sajam.scpd.ir/ خبر داد و اظهار داشت: این سامانه توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و در راستای استفاده از ظرفیت عظیم مردم در امر پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی و شرکت دادن آنان در ارسال اخبار مختلف و همچنین بهره‌مندی از طرح‌ها، نظرات و پیشنهادات عالمانه آنان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: هدف کلی در این زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی است که به امر قانون موظف به همکاری با تشکیلات قضائی در راستای پیشگیری از وقوع جرم هستند.

موقری با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی در پیشبرد اهداف، جزو سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، گفت: یکی از مزیت‌های طرح فوق، رویکرد نوین آن در استفاده از فضای مجازی و سهولت دسترسی افراد برای ارسال اخبار و گزارش‌ها و پیگیری آن حتی به صورت ناشناس است.

به گفته وی دیده‌بان پیشگیری باید وضعیتی را که مشاهده می‌کند، اعلام کند و این اطلاع رسانی از طریق سیستم به دستگاه مربوطه ارجاع می‌شود.

موقری از شهروندان دغدغه مند درخواست کرد همچنان که در بحران‌های ناشی از بلایای طبیعی و یا بحران ناشی از ویروس کرونا مشارکت داشته و دارند، قوه قضائیه را نیز چه به صورت شخصی و چه در قالب انجمن‌های مردم نهاد از طریق ارائه گزارش جرایم به سامانه سجام (سیستم جامع اطلاعات مردمی) یاری کنند.