عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: امنیت کشور ابزار چانه‌زنی در مذاکرات نیست، بلکه عامل اقتدار است و پاسخ ما به دشمنان و عوامل حادثه نطنز باید محکم و دردآور باشد.

به گزارش خسروشاه نیوز، روح‌الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره حادثه نطنز، اظهار داشت: این حادثه به وضوح نشان داد که به هیچ وجه بحث توهم توطئه مطرح نیست و توطئه دشمنان علیه کشورمان کاملاً واقعی است.

وی بیان کرد: مردم به خوبی می‌بینند که هر گاه جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را در عرصه بین‌المللی رشد و ارتقا می‌دهد و ابزارهای اقتدارمان تقویت می‌شود، دشمنان از همه روش‌ها و حربه‌های خود برای فروکاستن از این اقتدار استفاده می‌کنند و در این مسیر هم به هیچ گونه قاعده اخلاقی پایبند نیستند.

تقسیم کار دشمن برای مذاکره و خرابکاری

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی بین خودشان تقسیم کاری دارند، مبنی بر اینکه عده‌ای پای میز مذاکره بنشینند و عده‌ای هم با اعمال تروریستی، امکانات و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند و هدفشان از این تقسیم کاری چیزی جز تضعیف نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرف غربی و آمریکایی با این اقدامات تروریستی خود می‌خواهند این پیام را به ما دهند که یا در مذاکرات تسلیم شوید و یا آنکه ما دارایی‌ها و ظرفیت‌های توأم با اقتدار شما را تخریب می‌کنیم و این پیام کاملاً واضح است.

نباید در مذاکرات تسلیم شویم

متفکر آزاد با تاکید بر اینکه اگر ما بخواهیم بین این دوگانه بمانیم، شکستمان قطعی است، گفت: ما از یک سو به هیچ وجه نباید در مذاکرات تسلیم شویم و از سوی دیگر هم نباید به دشمنان اجازه دهیم که ابزارهای اقتدارمان را نابود کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید ابزارهای اقتدارمان را تقویت کنیم، اظهار داشت: وظیفه دستگاه‌های امنیتی، نظامی و ضدجاسوسی ما که به حق زحمات زیادی می کشند، در این زمینه بسیار سنگین است و باید جلوی نفوذ، خرابکاری و تخریب‌های دشمن را بگیرند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر ما نباید اجازه دهیم که این اتفاقات مجدداً تکرار شود و حوادث این چنینی نشان می‌دهد که دشمنان برای ما برنامه دارند و در این راستا نیازمند آن هستیم که در برابر رفتارها و اعمال تروریستی دشمنان مقاومت امنیتی داشته باشیم.

پاسخ به دشمن باید محکم و دردآور باشد

متفکر آزاد با تاکید بر اینکه ما باید در مقابل اقدامات تخریبی دشمنان، عمل متقابل انجام دهیم، گفت: رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان نظام جمهوری اسلامی باید بدانند که این رفتار و اقدامات آنان بدون پاسخ باقی نمی‌ماند و پاسخ ما به دشمنان باید محکم، ملموس و برای آنان دردآور باشد چرا که اگر آنان این درد را احساس نکنند، ملت ما را آرام نمی‌گذارند.

وی یادآور شد: همه ما باید به این مسئله واقف باشیم که امنیت کالای مذاکره و ابزار چانه زنی نیست، بلکه عامل اقتدار است و باید این موضوع را محکم به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دهیم و مطالبه ما از دستگاه‌های امنیتی، نظامی و اقتدارآفرین جمهوری اسلامی ایران آن است که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

ما عجله‌ای برای مذاکره نداریم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان باید بدانند که ما ولعی برای مذاکره با آنان نداریم، گفت: گویا این احساس به دشمنان انقلاب اسلامی دست داده است که ما دست و پای خودمان را برای مذاکره با آنان گم کرده‌ایم که به هیچ عنوان این گونه نیست و آنان باید این تصورات غلط را از ذهن شان خارج کنند. ما در این هشت سال هر هزینه‌ای که باید می‌دادیم، به دشمنان دادیم و دیگر هزینه‌ای در مذاکرات نمی‌دهیم و لذا عجله‌ای هم در این زمینه نداریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بدانند که اگر می‌خواهند به برجام بازگردند، باید به یک باره همه تحریم‌های ایران را بردارند و ما هم بلافاصله اقدامات آنان را راستی آزمایی می‌کنیم، گفت: راستی‌آزمایی ما هم ممکن است که زمانبر باشد و ما باید از این اتفاق مطمئن شویم و اگر آنان به واقع تحریم‌های ایران را لغو کنند، ما هم به تعهدات برجامی خودمان باز می‌گردیم.

جاده برجام باید دوطرفه باشد

متفکر آزاد اظهار داشت: حادثه نطنز یک پیام دیگر هم دارد مبنی بر اینکه مسیر اقتدارآفرین ایران و به عبارت بهتر، مسیر بازگشت به دوران اقتدار درست است و اینکه ما به دنبال آن هستیم که جاده یک طرفه برجام را مجدداً دوطرفه کنیم، مسیر و کار کاملاً درستی است.

وی با اشاره به اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران و حمایت مقام معظم رهبری از این مسیر اقتدارآفرین باید مورد توجه قرار گیرد و دولت باید هم در این مسیر قدم بردارد، تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به خوبی فهمیده‌اند که این مسیر، خروجی دارد و به همین دلیل با همه وجود تلاش می‌کنند تا مانع آن شوند و در این شرایط، ما باید به سرعت این مسیر اقتدارآفرین را طی کنیم.

بیشتر بخوانید:

از رژیم صهیونیستی در زمان و مکان خودش انتقام می گیریم

  • منبع خبر : مهر