شهردار تبریز توجه ویژه به حوزه حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تاکسی و اتوبوس را از افتخارات این دوره شورا و شهرداری قلمداد کرد.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه از سال ۹۳ بحث فاینانس مطرح بوده و بعد از هشت سال هنوز به نتیجه نرسیده است، برنامه‌ریزی مدیریت شهری در موضوع مترو را مبتنی بر فاینانس ندانست و گفت: سرنوشت مردم را به فاینانس گره نمی‌زنیم.

وی با اشاره به اینکه سناریوی جایگزینی برای فاینانس جهت اجرا داریم، افزود: سال آینده چهار هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای مترو پیش‌بینی کردیم که غیر از فاینانس است.

شهردار تبریز از روزشمار بهره‌برداری از ایستگاه قره‌آغاج خبر داد و گفت: مردم هفت سال است آنجا گرفتار هستند که طبق روزشمار، اواخر شهریور سال آینده این ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشیار زمان اتمام کامل حفاری خط ۲ را پایان سال جاری اعلام کرد و از تکمیل ریل گذاری این خط در سال آینده خبر داد.

خط یک مترو تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از میدان ساعت به سمت میدان کهن(سه راه امین) ادامه دارد بعد از میدان کهن، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین، شهید باکری و نهایتا ایستگاه نور شهرک نور لاله به عنوان ایستگاه پایانی در نظر گرفته شده است.

با افتتاح ایستگاه شماره ۱۴ واقع در گازران، تعداد ایستگاه‌های افتتاح شده خط یک از ۱۸ عدد به ۱۷ عدد رسید و به جز ایستگاه قونقا که طبق روزشمار این پروژه نیز تا پایان سال جاری به افتتاح می رسد، پرونده خط یک بسته می شود.

خط ۲ مترو تبریز نیز شامل ۲۰ ایستگاه بوده که غرب تبریز را به شرق تبریز متصل می کند. این مسیر از خیابان وحدت و میدان قراملک شروع شده (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین و میدان دانشسرا وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد می یابد. دو دستگاه تی بی ام در خط ۲ مترو تبریز فعال و تونل در حال احداث است و تا به امروز این خط ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.