معاون مالی و اداری سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز در خصوص حادثه خروج واگن از ریل مترو تبریز که دو سال قبل رخ داد، گفت: عملیات عمرانی اصلاح نقطه وقوع حادثه با صرف هزینه ۵۹۰ میلیون تومان پایان یافته است.

به گزارش خسروشاه نیوز به نقل ز شهریار، اصغر باقری‌فر صبح امروز در جلسه نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص گزارش حسابرسی این سازمان در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ اظهار کرد: سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز به تکالیف قانونی خود در حوزه مالیات عمل کرده و هیچ گونه بدهی مالیاتی ندارد.

باقری‌فر در خصوص خسارت وارده حادثه خروج واگن از ریل مترو تبریز تصریح کرد: در حادثه خارج شدن واگن از ریل در دو سال قبل، خسارت وارده مبلغ ۴۹۰ هزار یورو معادل ۱۵ میلیارد تومان است که در این زمینه چهار نفر به دادگاه معرفی شده و پیگیر اخذ خسارت از پوشش بیمه هستیم.

وی در این باره ادامه داد: اصلاح نقطه وقوع این حادثه توسط پیمانکار قبلی انجام نشده و پیمانکار دیگری برای اصلاح این محل به کار گرفته شد که برای عملیات عمرانی ۵۹۰ میلیون تومان هزینه صرف شده و این مبلغ در گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

معاون مالی و اداری سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز تصریح کرد: گزارش حسابرسی سال‌های ۹۸ و ۹۹ سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز، با لحاظ اصلاحات و تکالیفی که کمیته حسابرسی شورا ارائه کرده، به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.

یعقوب وحیدکیا سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز نیز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص ایستگاه شهید بهشتی خط ۱ مترو تبریز اظهار کرد:به دلیل عملیات عمرانی ایستگاه شهید بهشتی به صورت موقت مسافرگیری انجام نمی‌گرفت که هم اکنون اقدامات عمرانی آن به پایان رسیده و ایستگاه مذکور از امروز بازگشایی می‌شود.