رئیس جمهور با اشاره به لفاظی اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: رئیس جمهور حواس‌پرت آمریکا ظاهرا گفته که می‌خواهیم ایران را آزاد کنیم، اما نمی‌داند که ملت ایران ۴۳ سال قبل از چنگال آمریکا آزاد شده و جوانان ایران اسلامی هرگز اجازه نمی‌دهند ایران دوباره به اسارت آمریکا درآید.

به گزارش خسروشاه نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار با اشاره به تاکیدات فرهنگ دینی اسلامی برای پرهیز از استکبار، خود بزرگ‌بینی و خودخواهی گفت: اگر انسان گرفتار استکبار و فرعونیت شود فقط خود و منافع خود را می‌ببیند ولو اینکه منافع انسان‌های بسیاری در خطر قرار گیرد یا از بین برود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه قرآن کریم، ائمه هدی(ع) و پیشوایان دین به همه انسان‌ها برای گرفتار نشدن به استکبار و فرعونیت هشدار داده‌اند، افزود: استکبار نه فقط باعث سقوط یک فرد بلکه باعث سقوط یک جامعه می‌شود.

رئیسی نماد و نمود امروز استکبار را نظام سلطه حاکم بر آمریکا دانست که امام راحل عظیم‌الشان از او تعبیر به شیطان بزرگ کردند و اظهار داشت: آمریکا برای اینکه به منافع خود برسد، حاضر است بسیاری ملت‌ها و مردم در جای، جای دنیا از بین بروند، یا منافع مادی و معنوی آنها به خطر بیفتد.

رئیس جمهور تأکید و تکرار در توجه دادن ملت‌ها به خطر استکبار را در همین راستا عنوان و تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با انقلاب شکوهمند خود مبارزه با استبداد و استعمار را در دستور کار قرار داد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به حکومت ستمشاهی مورد حمایت مستکبرین، پایان داد، اما اگر حرکت بزرگ دانشجویان خط امام نبود، جریان مبارزه با استعمار ناقص بود؛ حرکت عظیم دانشجویان با بصیرت ما در ۱۳ آبان ۵۸ جریان مبارزه با استکبار را کامل کرد.

رئیسی همچنین روز مبارزه با استکبار جهانی را نماد اقتدار و مظلومیت ملت بزرگ ایران دانست و خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان سالروز تبعید رهبر عظیم‌الشأن ملت ایران، سالروز شهادت جمعی از دانش‌آموزان عزیز و روز دانش‌آموز و سالروز حرکت با بصیرت دانشجویان ما و روز مبارزه با استکبار است.

صاحبان تریبون ابعاد جنایات و فتنه‌گری‌های آمریکا را تبیین کنند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه تریبون‌داران و مسئولان باید در این روز ابعاد حرکت فرعونی و استکباری مستکبرین و به ویژه توطئه‌ها و فتنه‌های آمریکایی‌ها را روشن و تبیین کنند، گفت: همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید روشن کنند آمریکایی‌ها چگونه با فتنه‌گری می‌خواهند در میان ملت‌ها اختلاف‌افکنی کنند تا به سلطه خودشان به هر نحو ممکن ادامه دهند.

رئیسی افزود: اگر قرار باشد طوماری از جنایت‌ها و حق‌کشی‌ها در عالم ارائه شود، آمریکا در صدر این لیست قرار دارد. شرکت در بیش از ۳۰۰ جنگ در عالم، انجام ۶۲ کودتا برخلاف رأی ملت‌ها در عالم، بمباران اتمی که فقط از سوی آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی انجام و باعث کشته شدن تعداد کثیری انسان شد، مشارکت در پرتلفات‌ترین جنگ‌های تاریخ عالم از جمله در افغانستان، عراق و ویتنام بخشی از فهرست طومار جنایات آمریکا است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا نقش اول را در این جنگ‌ها و خونریزی‌ها دارد، اضافه کرد: دخالت نظامی در دیگر کشورها به نام مبارزه با تروریسم و آزاد کردن ملت‌ها، بنیانگذاری و حمایت از گروه‌های تکفیری مثل داعش و النصره، حمایت از جریان‌های تجزیه‌طلب و تروریسم در بسیاری از نقاط عالم و به راه انداختن نظام‌های تحریمی علیه کشورهای مستقل بویژه ایران اسلامی و بسیاری از جنایت‌های دیگر از جمله مصادیق عملکرد استکباری آمریکا هستند.

رئیسی در ادامه توصیف خوی استکباری و سلطه‌گری آمریکایی‌ها گفت: آنها نمی‌خواهند در عالم حرف و سخن و رأی مردم حاکم باشد بلکه خواستشان این است که به میل و اراده آنها عمل شود و ملتها مانند آنها بیندیشند و عمل کنند و کشورها برای آنها گاو شیرده باشند.

رئیس جمهور با اشاره به ادعای عجیب و مضحک طرفداری آمریکایی ها از آزادی و حقوق انسانها برغم داشتن کارنامه ننگین مملو از جنایت تصریح کرد: کجای عالم چنین ادعایی را از شما می‌پذیرند؟ مگر خودتان به بنیانگذاری گروه تروریستی – تکفیری داعش که امروز در عالم جنایت می‌کند، اعتراف نکردید؟ نتیجه ۲۰ سال حضور شما در افغانستان جز جنگ، خونریزی، جنایت و ویرانی چیز دیگری بود؟! مگر ۳۵ هزار کودک معلول نتیجه مستقیم جنگ آمریکایی‌ها و حضور آمریکایی‌ها در افغانستان نیست؟ همه این جنایات و اقدامات تروریستی که آمریکایی‌ها در نقاط مختلف دنیا با روش‌های مختلف مرتکب می شوند به نام آزادی و ادعای طرفداری از حقوق بشر است.

رئیس جمهور حواس‌پرت آمریکا ظاهرا نمی‌داند ایران ۴۳ سال قبل از چنگال آنها آزاد شد!

رئیسی سپس به لفاظی اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: چند ساعت قبل مطلع شدم، رئیس جمهور آمریکا سخنانی را بر زبان آورده که شاید از حواس‌پرتی که دارد ناشی شده باشد، چرا که پیش از این از تریبون‌های رسمی چنین ادعاهایی مطرح نمی‌شد. ظاهرا او گفته است ما بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای بایدن! ایران ۴۳ سال قبل از چنگال شما آزاد شد و مصمم است دیگر به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ملت ایران بارها از روی بصیرت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی این مواضع را اعلام کرده است و امروز دهه هشتادی ها و دهه نودی‌ها هم همین مواضع را بر زبان جاری می‌کنند؛ به رفتار و گفتار برخی افرادی معدود گول خورده و خائن به ملت بزرگ ایران نگاه نکنید.

رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌های شما، امروز در مسیر پیشرفت قرار دارد، تصریح کرد: کشوری که روزی شما سیم‌خاردار به رزمندگانش نمی‌دادید، امروز یکی از تولیدکنندگان صنایع پیچیده هسته‌ای و نظامی است. شما هرگز گمان نمی‌بردید کشوری که سالها او را تحت تحریم های ظالمانه قرار دادید امروز بتواند ۹۵ درصد داروی مورد نیاز مردمش را در داخل تولید کند. مگر ما با تحریم‌ها و تهدیدهای شما متوقف می‌شویم؟ مگر حرکت قطار پیشرفت در کشور کند خواهد شد؟

رئیس جمهور ادامه داد: در محضر رهبر حکیم و فرزانه‌ ملت بزرگ ایران اشاره کردم که در جریان سفر به نیویورک و دیدار با دبیرکل سازمان ملل اولین سخن او به بنده این بود که آقای رئیس جمهور من از شما و ملت ایران عذر می‌خواهم که نتوانستم علیرغم تلاش‌ها تحریم واکسن کرونا را از کشور شما بردارم و من در پاسخ گفتم که آقای دبیرکل ما امروز از وارد کننده واکسن به تولید و صادر کننده آن در جهان تبدیل شده ایم و ۶ واکسن در ایران تولید می‌شود و در صنایع مختلف جوانان متخصص و برومند ایرانی حرف برتر را در منطقه و جهان می‌زنند.

جوانان با اراده ما اجازه نمی‌دهند خیال باطل دشمن در متوقف کردن پیشرفت ایران محقق شود

رئیسی افزود: بله دشمنان به دنبال کند کردن این قطار پرشتاب هستند، اما زهی خیال باطل! جوانان ما، مردان و زنان ما، دختران و پسران با اراده ما هرگز اجازه نخواهند داد امیال پلید شما در این کشور اجرایی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه روزی آمریکایی ها می خواستند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، تولید را در کشور کند و متوقف کنند و ملت ایران را به زعم خود در جهان منزوی کنند، اما در همه این توطئه ها شکست خوردند، اظهار داشت: امروز حضور ایران در منطقه تعیین‌کننده است و همه از جمله آمریکایی ها خوب می‌دانند و به آن نیز معترفند که هیچ معادله‌ای در منطقه بدون نظر موافق ایران اسلامی رقم نخواهد خورد.

رئیس جمهور با اشاره به ایجاد داعش از سوی آمریکایی‌ها و قتل و کشتار مردم مسلمان منطقه از سوی این گروهک گفت: ایران اسلامی برای حفظ منطقه از حضور دست‌نشاندگان آمریکا حرکت کرد و حاج قاسم سلیمانی تبدیل به نماد مبارزه با تروریسم در عالم شد. منطقه امن و نقشه آمریکایی‌ها نقش بر آب شد، اما آنها همچنان دنبال فتنه‌گری بودند تا حرکت ملت ایران را کند کنند، اما هر چه کردند دیدند که حرکت ملت ایران در مسیر پیشرفت همچنان شتابان است.

رئیسی خطاب به مردم، جوانان، ‌دانش‌آموزان و دانشجویان با بصیرت و آینده‌ساز کشور افزود: امروز دشمن وحدت و انسجام ملی ما را هدف قرار داده است؛ اقوام مختلف از کردهای عزیز، بلوچ‌های گرامی، لر، ترک، فارس، ترکمن، عرب، عجم، همه بدانند امروز آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی انسجام و وحدت ملی ما هدف قرار داده‌اند.

رئیس جمهور اضافه کرد: بدانید امروز دشمن علم و فناوری، کسب علم و دانش در دانشگاه‌ها، جایگاه برتر علمی و فناورانه و پیشرفت و امید را در کشور هدف قرار داده است. بدانید امروز آمریکایی‌ها به دنبال ناامیدی‌شان در ۴۳ سال گذشته، امنیت، آرامش و اقتدار را در کشور هدف قرار داده‌اند. بدانید امروز آرامش در اقتصاد و بازار و امنیت و آرامش و جان انسان‌ها بویژه جان انسان‌های ارزشمندی که حاضرند برای حفظ انقلاب و نظام خطرپذیری داشته باشند، هدف دشمن است.

رئیسی اظهار داشت: رهبری بارها همه ما را مخاطب قرار دادند و فرمودند مراقب باشید دشمن داشته‌های بسیار ما را و از همه مهم‌تر اعتماد به نفس ما را هدف قرار داده است. اینکه ما گفتیم زندگی مردم را به لبخند و اخم دیگران مرتبط نمی‌کنیم، این مورد هدف دشمن است. دشمن نمی‌خواهد در کشاورزی، صنعت و علم و فناوری روی پای خود بایستیم.

هر کس کوچکترین گامی در جهت اغتشاش بردارد، بداند در جهت خواست دشمن حرکت کرده است

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز هرکس، در هر کجای این کشور به اغتشاش، آشوب، بلوا، ناآرامی دامن بزند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد آمریکایی‌ها و دشمن حرکت کرده است، تصریح کرد: هر کس در جهت ایجاد آرامش، امنیت، تولید، پیشرفت، کسب علم و دانش، رونق تحصیل و علم‌آموزی و علم‌افزایی در مراکز علمی و فرهنگی کشور گام بردارد، هر کس در جهت شتاب هر چه بیشتر قطار پرشتاب پیشرفت کشور گام بردارد، بداند که در جهت راهبرد انقلاب و جمهوری اسلامی حرکت کرده است؛ دوگانه امروز ما این است.

رئیسی با اشاره به اینکه هرکس در جهت ناامنی و اغتشاش گام بردارد، ولی کوچکترین هم باشد، بداند در جهت خواست دشمنان انقلاب اسلامی گام برداشته است، خاطرنشان کرد: همه باید بدانند انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته، نظام اسلامی به برکت خون مطهر شهدا و به برکت جانبازی جانبازان و ایثار ایثارگران، به برکت ناله‌های نیمه شب همسران و فرزندان و مادران و پدران شهدا، به برکت خون دل خوردن بسیار انقلابیون در این کشور و کسانی که گمنام هستند و نام و نشانی از آنها شاید در هیچ جلسه‌ای بیان نمی‌شود اما نفس آنها و تلاش آنها در حفظ انقلاب تاثیر زیادی داشته، پیشرفت‌های بسیاری داشته است.

ملت ایران که با خون شهدا و رهبری امام و رهبری آزاد شده، هرگز دوباره به اسارت درنخواهد آمد

رئیسی با بیان اینکه ما به اعتبار اقتدار خون شهدا، به رهنمودها و رهبری‌های حکیمانه امام و رهبری معظم انقلاب و به حضور مردم با بصیرتمان در هر کوی و برزن مقتدریم، تصریح کرد: قدرت ما تنها متکی به صنایع نظامی نیست بلکه این حضور میلیونی شما مردم در ۱۳ آبان در سراسر کشور اسلامی شاخصه اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به خیال باطل آمریکایی‌ها برای سوریه سازی و لیبی سازی در جمهوری اسلامی ایران، خطاب به مقامات آمریکایی گفت: شما چند بار باید نقشه های خود را در ایران امتحان کنید؟ چند بار باید ملت ایران شما را در این توطئه‌ها ناکام بگذارند؟ چرا از این تجربه ها درس نمی‌گیرید؟ ملت بزرگ ایران در مقابل شما، سر فرود نخواهد آورد.

رئیسی تاکید کرد: آنچه که امروز از اسارت و جنایت به نام آزادی و ادعای مبارزه با تروریسم به سر مردم افغانستان، سوریه، عراق و نقاط مختلف دنیا آوردید همه پیش روی ملت بزرگ ایران است و این ملتی که با رهبری امام بزرگوارمان و با خون شهدای دانش‌آموز و دانشجو، با خون شهدای حریم و حرم و با خون شهدای امنیت آزاد شده است، هرگز به اسارت درنخواهد آمد.